KompoZer / Nvu » Programmet lukker

Steen Jensen

Geografisk sted: Frederiksberg

Programmet lukker

Indlægaf Steen Jensen » lør 14. maj 2005 18:01

Hentede og installerede i går den engelske version og installerede den danske oveni. Det gik glat. Installeret på Windows XP pro.
Da jeg i dag skulle lave en enkel hjemmeside, var jeg inde og kigge i kildekode. Da jeg ville tilbage til normalvisning, kom program frem og meddelte, at stavekontrol var virkende. Det accepterede jeg, men det skulle jeg ikke have gjort, idet programmet lukkede ned, så jeg har slået muligheden fra.

Steen

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Programmet lukker

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør 14. maj 2005 19:38

Steen Jensen skrev: Da jeg i dag skulle lave en enkel hjemmeside, var jeg inde og kigge i kildekode. Da jeg ville tilbage til normalvisning, kom program frem og meddelte, at stavekontrol var virkende. Det accepterede jeg, men det skulle jeg ikke have gjort, idet programmet lukkede ned, så jeg har slået muligheden fra.

Det må være en fejl i selve programmet. Advarslen kommer, hvis man har slået løbende stavekontrol til, fordi hele siden så kontrolleres, når man skifter væk fra kildekodevisningen. Den er så åbenbart stødt på et problem, der har fået programmet til at gå ned.

Kan du gennemføre en stavekontrol af den pågældende side manuelt?

Ved du for øvrigt, at du kan få dansk stavekontrol i programmet? Den kan hentes som en udvidelse her:
http://downloads.mozdev.org/dictionaries/spell-da.xpi
Højreklik på linket og gem det på computeren. Åbn Nvu, Klik på Funktioner --> Udvidelser --> Installer --> Vælg spell-da.xpi
Mvh. Kim

Steen Jensen

Indlægaf Steen Jensen » lør 14. maj 2005 20:18

Installerede den danske ordbog og valgte så dansk. Det havde jeg ikke gjort tidligere - formentlig. Og efter at have valgt dansk, kan den sagtens færdiggøre en stavekontrol.
Så det synes jeg er en rimelig vigtig ting at få nævnt i vejledning.

Steen

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør 14. maj 2005 21:57

Steen Jensen skrev: Installerede den danske ordbog og valgte så dansk. Det havde jeg ikke gjort tidligere - formentlig. Og efter at have valgt dansk, kan den sagtens færdiggøre en stavekontrol.
Så det synes jeg er en rimelig vigtig ting at få nævnt i vejledning.
Steen

Det burde ikke være den manglende danske stavekontrol, der var skyld i nedbruddet - og dog, måske den engelske fandt for mange fejl, og derfor måtte give op.

Jeg tilføjer et tip om den danske stavekontrol til start-tipsene.

Meld endelig tilbage, hvis du har andre forslag eller bemærkninger til oversættelsen af Nvu.
Mvh. Kim

Steen Jensen

Tilbagemelding

Indlægaf Steen Jensen » lør 14. maj 2005 22:02

Naturligvis skal jeg nok komme med tilbagemeldinger. Men det er nu ikke hjemmesider, jeg bruger mest tid på.

Foreløbig tak!

Steen