KompoZer / Nvu » Html kode (gæstebog)

majlw

Html kode (gæstebog)

Indlægaf majlw » ons 27. aug 2008 20:04

Hej.

Jeg kan ikke få vist min gæstebog online i explorer html koden er: <!-- Bravenet Embedded Service Code --><script src="http://apps.bravenet.com/go.js?service=guestbook;id=1;usernum=1813269455" type="text/javascript" charset="utf-8"></script>

Og min hjemmeside er www.majlw.dk

Er der en der kan hjælpe mig med at få den til at virke?

Er grøn i det så det skal nok skæres ud i pap!!!!!

Louise

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 27. aug 2008 20:18

Åbn siden i KompoZer => placer markøren det sted på siden, hvor gæstebogen skal indsættes => klik på menupunktet Indsæt => HTML => indsæt koden, altså:

<!-- Bravenet Embedded Service Code --><script src="http://apps.bravenet.com/go.js?service=guestbook;id=1;usernum=1813269455" type="text/javascript" charset="utf-8"></script>

i vinduet, og klik på OK. Du vil ikke kunne se resultatet i KompoZer - her vil du blot se en gul firkant med teksten SCRIPT.

Du har desuden en anden fejl i siden i forbindelse med linket til bloggen, men det kan du vende tilbage med, hvis det ikke rettes automatisk, næste gang du uploader siden.
Mvh. Kim

majlw

Gæstebog

Indlægaf majlw » ons 27. aug 2008 20:54

Hej Kim.

Det du lige har beskrevet er præcis det jeg har gjort op til flere gange.
Men er klar over at jeg ikke kan se gæstebogen i kompozer, men når jeg så oploader siden til nettet, bliver den ikke vist. Men prøver jeg og se den via vis i browseren, kan den godt vises.....
Vedr. linket til bloggen, så tror jeg du mener at der ikke er noget det henviser til. Hvis ja så er det meningen da jeg endnu ikke har få lavet en blog, som jeg er tilfreds med.
Men måske du kan hjælp mig, på denne side www.kwj.dk (på forsiden), er der et link til en blog, aner ikke om den er hjemmelavet eller ej, men syntes den ser knald godt ud og kunne selv godt tænke mig at have sådan en blog!

Hvordan gør man det, har set du har besvaret en del mennesker vedr. dette emne, men jeg har endnu ikke fattet det.

På forhånd tak.

Louise

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Gæstebog

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 27. aug 2008 21:35

majlw skrev: Det du lige har beskrevet er præcis det jeg har gjort op til flere gange.

Hm, der er ikke spor af gæstebogen i koden på den uploadede side. Er du sikker på, at du har fået uploadet den korrekt?

Nu prøvede jeg lige selv, og så kan jeg se, at der opstår et problem, vi vist tidligere har haft oppe i forummet. KompoZer uploader også JavaScriptet og ændrer samtidig i koden, så stien til den fremmede server fjernes.

Løsningen er, at du i overførselsvinduet fjerner fluebenet ud for Inkluder billeder og andre filer. Hvis overførselsvinduet ikke vises, når du har klikket på Overfør-knappen, så vend lige tilbage.

majlw skrev: Vedr. linket til bloggen, så tror jeg du mener at der ikke er noget det henviser til. Hvis ja så er det meningen da jeg endnu ikke har få lavet en blog, som jeg er tilfreds med.

Problemet er at linket i øjeblikket viser frem til din egen computer. Det er kun på gæstebogssiden, det sker. Normalt rettes den slags automatisk, når du uploader, så det kan være, det automatisk rettes næste gang. Vi kan vende tilbage til dette, når gæstebogen virker.

majlw skrev: Men måske du kan hjælp mig, på denne side www.kwj.dk (på forsiden), er der et link til en blog, aner ikke om den er hjemmelavet eller ej, men syntes den ser knald godt ud og kunne selv godt tænke mig at have sådan en blog!

Jeg tror ikke, den er hjemmelavet. Jeg har desværre ikke ret meget tjek på blogs, så jeg kan ikke genkende, hvilken der er brugt. Og der står ikke noget på siden om det. Men du kan da prøve at skrive til dem og spørge.
Mvh. Kim

majlw

Virker stadig ikke

Indlægaf majlw » tors 28. aug 2008 17:30

Hej Kim.
Nu har jeg prøvet at gører som du beskrev. Men kan stadig ikke få min gæstebog til at virke på nettet.

Jeg er total på bag bund...

Håber at du har en løsning, da jeg endelig har fundet den helt rigtige gæstebog jeg ønsker på hjemmesiden :!:

Louise :D

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 28. aug 2008 17:41

Øh, den ser da ud til at virke nu?

Den virker ganske vist ikke hos mig, fordi jeg bruger et antikveret styresystem, men koden er rigtigt indsat nu.
Mvh. Kim

majlw

Hmm

Indlægaf majlw » tors 28. aug 2008 17:50

Den åbner siden men nede i venstre højre viser den at der er en fejl på siden!

Louise

majlw

VIRKER

Indlægaf majlw » tors 28. aug 2008 17:53

Nu virker den lige pludselig!!!!!

Mange tak for hjælpen :)

Du styrer for vildt :D

Louise

faweb

Indlægaf faweb » fre 9. jan 2009 01:51

Kim Ludvigsen skrev: Øh, den ser da ud til at virke nu?

Den virker ganske vist ikke hos mig, fordi jeg bruger et antikveret styresystem, men koden er rigtigt indsat nu.

Hej Kim

Har Din bog men kan ikke finde svar på mit spørgsmål.

Hvis man indsætter dette script ( gæstebog) på vores site. vil vi så få en mail når nogen har skrevet i "bogen" og vil det være muligt for os , at slette indlæg ( evt spam)

på forhånd tak

venlig hilsen
Flemming

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 9. jan 2009 07:50

faweb skrev: Hvis man indsætter dette script ( gæstebog) på vores site. vil vi så få en mail når nogen har skrevet i "bogen" og vil det være muligt for os , at slette indlæg ( evt spam)

Jeg kender ikke den pågældende gæstebog, måske majlw kan svare på dine spørgsmål. Jeg kan kun sige, at dine ønsker er teknisk mulige, så det afhænger helt af, om den pågældende gæstebog har valgt at have disse funktioner.
Mvh. Kim

maxDK

Indlægaf maxDK » tirs 19. maj 2009 11:07

Jeg leder også efter en gæstebog til min side. Helst en der passer ind til temaet.

Se siden her http://www.flash-design.dk nogen der kan fortælle mig hvor jeg kan finde en ?

Morten Webdesign

Re: Html kode (gæstebog)

Indlægaf Morten Webdesign » fre 18. dec 2009 18:45

Hvordan går det med din gæstebog bliver den spammet helt vildt eller fungere det ok?
Jeg har nogle kunder der også ønsker en gæstebog på deres hjemmeside så jeg er lidt interesseret i om det virker .... sådan i daglig brug!

:-)
Morten
http://www.lille-web.dk

majlw

Indlægaf majlw » lør 19. dec 2009 15:04

Hej Morten.

Jeg gik væk fra den gæstebog, da man ikke kan skrive æøå. Det er jo ikke særlig praktisk, når man bruger disse bogstaver jævnligt i DK.
Men en rimlig god gæstebog er http://www.newbie.dk, dog er der nogle reklamer i, men man kan style den som man vil og få den vist på flere forskellige måder og du kan slette/rette indlæg som det passer brugeren.

Men ellers er jeg lige begyndt at bruge http://www.epistream.com/ipei/, som er rigtig enkelt. Her kan man bruge sine egen designs ( vis man har lidt forstand på kodninger, vil jeg tro).
Du kan se min gæstebog på http://www.majlw.net16.net/gaestebog/index.php, der er bare ingen indlæg endnu, da den blev sat op i går aftes.

Håber at det kunne hjælpe dig med at finde den rigtige gæstebog til dine kunder.

Med venlig hilsen,

Majlw

torben75

Indlægaf torben75 » fre 22. jan 2010 18:55

Hej, faldt lige over din side, super flot lavet og god info :O)

------------
Dette indlæg ligner i høj grad et spam-indlæg, hvis eneste formål er at markedsføre et link. Linket er hermed fjernet og denne kommentar er tilføjet.

Kim Ludvigsen

torben75

Indlægaf torben75 » fre 22. jan 2010 23:09

torben75 skrev: Hej, faldt lige over din side, super flot lavet og god info :O)

------------
Dette indlæg ligner i høj grad et spam-indlæg, hvis eneste formål er at markedsføre et link. Linket er hermed fjernet og denne kommentar er tilføjet.

Kim Ludvigsen

Hmm det har da intet med spam at gøre, så forstår ikke din fjendtlighed?

Link fjernet

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør 23. jan 2010 01:26

En del spammere bruger samme formulering, som du har brugt i dit indlæg. Mistanken om spam bliver ikke mindre af, at det drejer sig om en ufærdig familieside uden ret meget info.

Og den bliver slet ikke mindre af, at du forsøger at tjene penge på at sælge underlødige produkter. Linket er derfor også fjernet i dit nye indlæg.

Du er velkommen til at argumentere videre, men undlad venligst dit link i fremtidige indlæg, medmindre du først får overbevist os om, at du har reelle hensigter. I modsat fald vil din ip blive bannet, og en klage vil blive sendt til din udbyder Fullrate.

Det kan være, du synes, jeg er barsk, men spam er ikke ret populært, hverken her eller andre steder. Og det er heller ikke populært hos Fullrate. I henhold til dine aftalevilkår punkt 15 kan Fullrate lukke din internetforbindelse, hvis de vurderer, at du har brugt den til at udsende spam.
Mvh. Kim