KompoZer / Nvu » Formmail

mm

Formmail

Indlægaf mm » tors 2. jun 2005 21:52

Jeg prøvede at lave en formmail i Nvu, men siden der kommer frem ser hel debil ud. Koden er totalt blandet sammen, og man kan kun se to af tekstfelterne. Koden er ganske uskyldig, og ser sådan ud:

<form name="formmailler" action="http://www.domæne.dk/formmailler.php" method="post"><br>

<input type="HIDDEN" name="modtager_email" value="dinemail@ditdomæne.dk"><br>

<input type="HIDDEN" name="emne" value="hjemmeside"><br>

<input type="HIDDEN" name="medsend" value="hjemmeside;kommentar"><br>

<input type="HIDDEN" name="url" value="http://www.mihjemmeside.dk/tak.html"><br>

Navn: <input type="text" name="afsender_navn"><br>

Email: <input type="text" name="afsender_email"><br>

Hjemmeside: <input type="text" name="hjemmeside"><br>

Kommentar: <textarea cols="10" rows="10" name="kommentar"></textarea><br>

<input type="submit" value="Send">

</form>

Den virker fint i Dreamweaver, ingen problemer der. Nogen forklaring på, hvorfor den er så underlig i Nvu? Virker som om den ikke fatter PHP-koden.

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Formmail

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 2. jun 2005 22:43

mm skrev: Jeg prøvede at lave en formmail i Nvu, men siden der kommer frem ser hel debil ud. Koden er totalt blandet sammen, og man kan kun se to af tekstfelterne. Koden er ganske uskyldig, og ser sådan ud:

Har du en side, man kan se det på? Evt. både en lavet med Dreamweaver og en lavet med Nvu? Jeg er dog sikker på, at det ikke har noget med php at gøre, din kode er udelukkende html.

Hvordan har du sat den ind i Nvu? Direkte i kildekoden, eller har du brugt indsæt php-kode?
Mvh. Kim

mm

Indlægaf mm » tors 2. jun 2005 22:53

Har desværre ikke eksempler på dem. Jeg havde oploadet siden lavet i Dreamweaver og prøvede også formmailen der, hvilket virkede fint. Jeg indsatte derfor koden direkte fra Dreamweaver ind i kildekoden i Nvu. Prøvede også den der indsæt php-kode funktion, men det virkede desværre ikke. Der kom kun et php ikon ud af det.

Nu har jeg downloadet en PDF udgave af manualen til Nvu, og vil tygge mig igennem den. Men hvis du har nogle forslag til hvordan jeg kan få det til at virke, så sig endelig til!

Forresten er der lige en slåfejl i oversættelsen , når man vælger Flere Egenskaber ved fx. links. Der står "sæskende", hvor der nok skal stå "søskende"...

Ellers glimrende oversat.

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 2. jun 2005 23:15

mm skrev: Har desværre ikke eksempler på dem.

Problemet er, at jeg ikke kan se, hvordan du gerne vil have det til at se ud. Jeg kan sagtens sætte din kode ind på en side (via kildekode), og så vidt jeg kan se, er der ikke noget galt i koden. Det ser ikke kønt ud, men det vises som koden siger - så vidt jeg kan vurdere.

Hvis du har mulighed for at sende mig et skærmbillede, kan jeg prøve at hjælpe med udseendet. Du kan evt. sende det til ludvigs(snabela)kimludvigsen.dk.

mm skrev: Prøvede også den der indsæt php-kode funktion, men det virkede desværre ikke. Der kom kun et php ikon ud af det.

Som nævnt er det heller ikke php-kode.

mm skrev: Forresten er der lige en slåfejl i oversættelsen , når man vælger Flere Egenskaber ved fx. links. Der står "sæskende", hvor der nok skal stå "søskende"...
Ellers glimrende oversat.

Tak! En rette udgave er lagt op. Jeg har også rettet en anden fejl, der dukker frem, når man forsøger at indsætte et formular-tekstfelt (Indsæt -> Formular -> Tekstområde), den fandt jeg, fordi jeg ville teste formularfunktionen i forbindelse med denne tråd :D
Jeg kan desværre ikke tage andet end en brøkdel af æren for oversættelsen. Det meste er taget fra Mozilla- og Firefox-oversættelserne.
Mvh. Kim

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 3. jun 2005 00:07

mm skrev: Men hvis du har nogle forslag til hvordan jeg kan få det til at virke, så sig endelig til!

Følgende er kun et gæt, fordi jeg stadig ikke ved, hvordan du vil have det til at se ud. Jeg har ændret tekstfeltets størrelse, og indsat det hele i en tabel, så det står pænt på siden. For øvrigt er der en fed funktion til at indsætte allerede skrevne data i en tabel. Man markerer bare de ønskede data og klikker på Tabel-ikonen, hvorefter man vælger et seperator-tegn. Nå, men her er koden:

<form name="formmailler"
action="http://www.dom&aelig;ne.dk/formmailler.php" method="post"><br>
<input name="modtager_email"
value="dinemail@ditdom&aelig;ne.dk" type="hidden"><br>
<input name="emne"
value="hjemmeside" type="hidden"><br>
<input name="medsend"
value="hjemmeside;kommentar" type="hidden"><br>
<input name="url"
value="http://www.mihjemmeside.dk/tak.html" type="hidden"><br>
<table style="width: 100%;"
border="0" cellpadding="2" cellspacing="2">