KompoZer / Nvu » CSS og russisk, kinesisk

DonOlesen

CSS og russisk, kinesisk

Indlægaf DonOlesen » tirs 3. feb 2009 00:33

Hej

Jeg er startet med en stiløvelse jeg har fundet på kimludvigsen.dk hvor jeg er ved at lære at bruge css editoren.
1.Jeg har lavet en stil, der hedder logo, menu og indhold og i menuen har jeg lavet først 5 punkter, dernæst undlod jeg at skrive noget i den næste ved at bruge enterknappen og så kommer der 3 punkter med tekst og derefter kommer der 3 punkter skrevet på hhv. Russisk, Kinesisk og arabisk – Under de russiske og kinesiske punkter er der et frirum, hvor der ikke står noget og når jeg kører cursoren henover er det kun selve teksten der ”lyser” op og der dannes en kasse/knap, som der ganske rigtigt også dannes på de andre punkter i menuen – Feks. Det punkt jeg har kaldet ”Kontakt”. Men frirummet nedenunder hhv. den russiske og kinesiske skrift lyser ikke op. Frirummet er på størrelse med et almindeligt menupunkt, som f.eks. den jeg har kaldt ”Malerier”.?
2.Desuden er de stiplede linier omkring det jeg har kaldt ”indhold” nærmest forsvundet...jeg kan ikke se nogle stiplede linier omkring den tekst jeg har sat ind fra en anden side, da det var nemmest fordi der var så meget der skulle indsættes. Stilen ”Indhold” findes stadig i CSS editoren....Jeg tror det gik galt da jeg copy og pastede fra en hjemmeside, som jeg har. Da jeg så satte teksten ind var de øverste 6-8 linier ok, men derunder gik det helt galt, da linierne der fik sammen gule farve som menuen jeg havde oprettet. Desuden var der 3 tal, som gik ind og placerede sig ved siden af de nederste menupunkter inde i deres "Bokse"....Kan jeg slette nogle af de sidste stile og begynde derfra eller er det helt forfra?

MVH

Per Olesen

Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 6.0; SLCC1; .NET CLR 2.0.50727; Media Center PC 5.0; .NET CLR 3.0.04506)
Senest rettet af DonOlesen tirs 3. feb 2009 01:14, rettet i alt 1 gang.
Hilsen Per Olesen

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs 3. feb 2009 01:13

Har du mulighed for at lægge siden ud på nettet, så vi kan se den? Uden at kunne se den, vil det være som at fægte i blinde.
Mvh. Kim

DonOlesen

Indlægaf DonOlesen » tirs 3. feb 2009 12:53

Kim Ludvigsen skrev: Har du mulighed for at lægge siden ud på nettet, så vi kan se den? Uden at kunne se den, vil det være som at fægte i blinde.

Ja, hvis du kan fortælle mig hvordan jeg gør det samtidig med at bevare den jeg har oprettet der hedder www.mikromalerier.dk ....Hvis det kan lade sig gøre? Den skulle gerne fortsætte indtil jeg får den anden helt færdig

Er der ikke noget med at der findes nogle steder jeg kan uploade noget til gratis, hvor jeg så kan give dig og andre kodeordet eller bare adressen? Jeg mener at set det ved nogen de uploadede billeder til familiemedlemmer?

Jeg vil også gerne sende den til Jer på privat besked - Jeres private mail?

MVH Per
Hilsen Per Olesen

hansen
MozillaDanmark

Indlægaf hansen » tirs 3. feb 2009 14:23

Du burde kunne smide din nye side ind i en mappe, som du kalder "ny" og uploader den mappe.

Så er erstatter du i hvert fald ikke noget af det gamle.

DonOlesen

Indlægaf DonOlesen » tirs 3. feb 2009 21:00

Jeg har kun ét domæne der hedder www.mikromalerier.dk som er på nettet allerede og er det, det du foreslår jeg skal uploade til? For jeg skal vel uploade til et domæne for at I kan se hvad jeg har lavet hidtil? Så jeg er ikke meget for at sætte mikromalerier.dk ud af kraft, da andre skal kunne se denne side hele tiden. MVH Per.
Hilsen Per Olesen

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs 3. feb 2009 21:07

Du laver en mappe, som du kalder ny, og så kopierer du filerne over i mappen. Herefter uploader du hele mappen ny og dens indhold til webhotellet. Vi kan så se siderne ved at gå ind på http://www.mikromalerier.dk/ny
De gamle filer bliver ikke overskrevet, når de nye filer ligger i sin egen mappe.
Mvh. Kim

DonOlesen

Indlægaf DonOlesen » tirs 3. feb 2009 21:42

Kim Ludvigsen skrev: Du laver en mappe, som du kalder ny, og så kopierer du filerne over i mappen. Herefter uploader du hele mappen ny og dens indhold til webhotellet. Vi kan så se siderne ved at gå ind på http://www.mikromalerier.dk/ny
De gamle filer bliver ikke overskrevet, når de nye filer ligger i sin egen mappe.

Ok! lige for en sikkerheds skyld, så det vil sige at de andre sider jeg har lavet vha. et program ved navn site studio ved min udbyder kan andre stadig se?

Og så må jeg lige se på hvordan jeg uploader den mappe jeg kalder ny, men det er der nok hjælp til et eller andet sted.

MVH Per
Hilsen Per Olesen

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs 3. feb 2009 21:58

DonOlesen skrev: Ok! lige for en sikkerheds skyld, så det vil sige at de andre sider jeg har lavet vha. et program ved navn site studio ved min udbyder kan andre stadig se?

Ja. Du skal selvfølgelig bare være opmærksom på, at der ikke allerede er en mappe, der hedder ny. I så fald skal du vælge et andet navn til den nye mappe.

DonOlesen skrev: Og så må jeg lige se på hvordan jeg uploader den mappe jeg kalder ny, men det er der nok hjælp til et eller andet sted.

Ja, lige her:
http://kimludvigsen.dk/programmer-inter ... .php#mappe
Mvh. Kim

DonOlesen

Indlægaf DonOlesen » tirs 3. feb 2009 22:59

Hej

Jeg har nu fulgt instruktionen for vista på kimludvigsen og prøvet med ftp://ftp.mikromalerier.dk og mit brugernavn stavet med store bogstaver og små, men jeg får ikke adgang, så nu har jeg spurgt min udbyder surftown om de præcise navne. I hører nok fra mig. Tak Per
Hilsen Per Olesen

Bjarne Krogh Hansen

Geografisk sted: Nakskov

Indlægaf Bjarne Krogh Hansen » ons 4. feb 2009 01:31

Jeg bruger selv Surftown.
Ftp er "ftp://wsXX.surftown.dk/dit-domæne.dk/"
Hvor du i Mysurftown skal finde "Host Navn + wsXX.surftown.dk"
Udskift wsXX med dit, og selvfølgelig dit-domæne.
PS: i Mysurftown er der en indbygget "Fil maneger".
Bjarne Krogh Hansen

DonOlesen

Indlægaf DonOlesen » ons 4. feb 2009 01:53

Hej igen

Nu har jeg skrevet: ftp://ws39.surftown.dk/mikromalerier.dk/

men får at vide at den angivne mappe ikke er gyldig.

Når jeg under mysurftown klikker på domæneindstillinger åbnes et nyt vindue, hvor jeg kan der står hostname og til højre ud for det står der ws39.surftown.dk

Hvad gør jeg galt?

MVH Per
Hilsen Per Olesen

Bjarne Krogh Hansen

Indlægaf Bjarne Krogh Hansen » ons 4. feb 2009 02:17

Hej

Jeg får den samme fejlmeddelse ca. 1 gang om måneden.
Jeg genstartet pc'eren og så er der forbindelse igen.
Kan du se mapper og filer i "Fil maneger" ?
Bjarne Krogh Hansen

Bjarne Krogh Hansen

Indlægaf Bjarne Krogh Hansen » ons 4. feb 2009 02:41

Hej
kan være jeg husker forkert.
Prøv med ftp://ws39.surftown.dk/
Bjarne Krogh Hansen

DonOlesen

Indlægaf DonOlesen » ons 4. feb 2009 02:50

Hej

Jeg har genstartet og Nej og jeg har slukket pc'en, men nej, så nu prøver jeg igen i morgen, men Tak indtil videre ....Og ja, jeg kan åbne den der hedder fil manager og se at der står logs, mikromalerier og stats og ud for hver af dem ligner det nogle blå mapper i stedet for windows gule mapper

MVH Per
Hilsen Per Olesen

DonOlesen

Indlægaf DonOlesen » ons 4. feb 2009 02:55

Dit seneste forslag gjorde at jeg kom videre, men den vil ikke godtage mit brugernavn eller password til sidst? Per
Hilsen Per Olesen

Bjarne Krogh Hansen

Indlægaf Bjarne Krogh Hansen » ons 4. feb 2009 03:04

Hej
Har du husket at fjerne flueben ved Anonym,
og sætte flueben ved Husk adgangskode ?
Bjarne Krogh Hansen

DonOlesen

Indlægaf DonOlesen » ons 4. feb 2009 03:10

Ja, det har jeg gjort og jeg har prøvet at skrive mit brugernavn sådan: XxxxXxxxxxxx hvilket er det jeg bruger for at logge på MySurftown, men jeg har også skrevet det som xxxxxxxxxx, hvilket jeg har fundet et sted inde på surftown MVH Per
Hilsen Per Olesen

Bjarne Krogh Hansen

Indlægaf Bjarne Krogh Hansen » ons 4. feb 2009 03:13

Hej
Nederst i din velkomst mail under FTP:
Du skal bruge Login og Password fra din velkomst mail.
også selv om du har ændre login til Mysurftown.
Bjarne Krogh Hansen

DonOlesen

Indlægaf DonOlesen » ons 4. feb 2009 03:37

Hej nu virker det, men er ikke helt klar over hvad jeg skal gøre for at uploade den mappe jeg har kaldt Ny, som I skal se på....Skal jeg ligge mappen Ny ind i samme mappe hvor der er en mappe der hedder mikromalerier.dk, stats og logs eller ind i den jeg kaldte Min Hjemmeside da jeg var igennem Tilknyt netværk....MVH Per, som bliver nødt til at se dyner nu, men fortsætter i morgen Tak igen
Hilsen Per Olesen

Gæst

Indlægaf Gæst » ons 4. feb 2009 04:11

Ny skal ligge i mikromalerier.dk
Stien fra internettet bliver så http://mikromalerier.dk/Ny/ hvor Kim så skal have filnavnene i Ny.
Evt. flere domæner eller sub somæner vil ligge ved siden af mikromalerier.dk.
Andre mapper der´, er kun dig, der via ftp ,har adgang til.
OBS: Brug aldrig mellemrum, æ, ø eller å, og prøv at undgå store bogstaver.

Hvis jeg var dig ville jeg slette brugernavn i indlæg.
En hacker har nu server navn og login navn, og skal så kun gætte password.

Bjarne Krogh Hansen

Indlægaf Bjarne Krogh Hansen » ons 4. feb 2009 04:12

UPS - glemte at logge ind
Bjarne Krogh Hansen

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 4. feb 2009 06:24

Anonymous skrev: Hvis jeg var dig ville jeg slette brugernavn i indlæg.
En hacker har nu server navn og login navn, og skal så kun gætte password.

Jeg ved ikke, hvor stor risikoen er, nu vi er i et dansk forum, men jeg har i hvert fald tilladt mig at ændre lidt i DonOlesens indlæg, så brugernavnet nu er skrevet med X'er.
Mvh. Kim

DonOlesen

Indlægaf DonOlesen » ons 4. feb 2009 15:20

Hej...Tak for at slette mine oplysninger....det tænkte jeg ikke lige på. Nu har jeg lagt mappen ny in i mikromalerier.dk og det ser ud til at fungere fint....den fil jeg har problemer med har jeg kaldt verdensbilleder ....skal I/Kim have flere oplysninger skal I bare sige til MVH Per
Hilsen Per Olesen

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 4. feb 2009 16:03

Har du det rigtige filnavn? Jeg får ikke noget frem med filnavnet verdensbilleder, verdensbilleder.htm eller verdensbilleder.html.

Du kan evt. selv tjekke at det virker ved at indtaste adressen: http://www.mikromalerier.dk/ny/filnavn.html
Mvh. Kim

DonOlesen

Indlægaf DonOlesen » ons 4. feb 2009 17:22

Hej

Jeg kan gøre det ved at dobbeltklikke på det logo af Explorer der ligger inde i mappen Ny - Der gør jeg således:

ftp://wsxx.surftown.dk/mikromalerier.dk ... leder.html

Verdensbilleder er stavet med stort og jeg har erstattet de 2 xx, når jeg gør det

Og så kan jeg se den utilfredstillende hjemmeside jeg er ved at lave

Da jeg lagde mappen Ny ind under mappen mikromalerier.dk - skulle jeg så uploade mappen Ny individuelt eller gøre andet?

Mappen mikromalerier.dk ligger under Min Hjemmeside som jeg oprettede via Tilknyt netværk

MVH

Per
Hilsen Per Olesen

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 4. feb 2009 18:00

Den rigtige adresse er her:
http://www.mikromalerier.dk/Ny/Verdensbilleder.html

Frirummet under det russiske og kinesiske menupunkt:
Placér markøren efter det sidste tegn, klik på tasten Delete, og klik herefter på tasten Enter. Så forsvinder den tomme linje.

Du har et lille mellemrum under menupunktet Kontakt. Er det med vilje? Hvis det ikke er med vilje:
Klik på fanen Kildekode i KompoZer => find denne kode: <li></li> (den står vist på linje 20) => slet linjen => klik på fanen Normal, og mellemrummet skulle nu være væk.

Når du ikke kan se de stiplede linjer, så skyldes det, at du enten har fået overskrevet noget kode, da du indsatte teksten, eller nok mere sandsynligt, at du ikke har fået oprettet indholdsboksen.

Du skal atter ind i kildekoden, altså: klik på fanen Kildekode => finde denne kode (står vist på linje 31-33):
<li><a href="#">توجيهات</a></li>
</ul>
</div>

og indsæt dette lige efter:
<div class="indhold">

Rul nu helt ned til de nederste koder, hvor du finder denne linje:
</body>

Lige over den, indsætter du dette:
</div>

Du kan nu skifte til normalvisning, og den stiplede linje kan ses, og teksten er ikke længere placeret under menuboksen.
Mvh. Kim

DonOlesen

Indlægaf DonOlesen » ons 4. feb 2009 18:27

Hej Alle

Det lykkedes og tak for hjælpen. Rummet under kontakt havde jeg lavet med vilje fordi jeg troede der ville blive et blankt felt, der adskilte de nederste sprog med de øverste menupunkter. Men der blev ikke et blankt felt, så der skal jeg måske oprette 2 logo-bokse eller kalder du dem for stile?

Jeg har nu kopieret teksten fra min eksisterende hjemmeside over i et dokument og tilføjet noget mere tekst. Det har jeg gjort for ikke at skrive det hele igen. Men jeg tror ikke der gemmer sig nogle koder i den tekst jeg har i mit dokument, hvis det var dem der ”overskrev” koderne i verdensbilleder. Verdensbilleder er kun en prøve indtil jeg giver mig i kast med den rigtige. Jeg skal lige afslutte Kims øvelse med billeder

Men Tusind Tak til Jer alle

Per
Hilsen Per Olesen

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 4. feb 2009 18:32

DonOlesen skrev: Det lykkedes og tak for hjælpen. Rummet under kontakt havde jeg lavet med vilje fordi jeg troede der ville blive et blankt felt

Prøv at indtaste et mellemrum i feltet. Hvis du ikke lige kan ramme, så gå ind i kildekodevisning, find koden <li></li> og indsæt &nbsp; i den, så du får dette resultat:
<li>&nbsp;</li>
Mvh. Kim

DonOlesen

Indlægaf DonOlesen » ons 4. feb 2009 18:43

Hej

Koden <li></li> er der ikke, da jeg har fjernet den efter sidste råd du gave mig og når jeg indsætter koden <li>&nbsp;</li> under koden hvor der står <li><a href="#">Kontakt</a></li>

så er der bare et tomt rum med gul baggrund og altså som før du rådgav med at fjerne <li></li>

Desuden Når jeg åbner

er der ikke sket nogle ændringer af dem jeg lige har lavet...Hvorfor ikke? Er der noget der skal opdateres...Jeg åbner kompozer og finder mappen Ny og deri filen Verdensbilleder og laver ændringerne og det lykkes fint men ikke på

Hvorfor ikke?

MVH
Per
Hilsen Per Olesen

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 4. feb 2009 19:29

DonOlesen skrev: så er der bare et tomt rum med gul baggrund og altså som før du rådgav med at fjerne <li></li>

Ok, så skal der lidt mere til - og det er mere besværligt Det kan gøres på flere måder, men prøv først om du er tilfreds med resultatet på denne måde:

Gå ind i kildekodevisning, og der hvor <li></li> er/var skal du i stedet indsætte:
<li class="menuafstand"></li>

Skift tilbage til normalvisning => åbn css-editoren => opret en ny stilklasse med navnet .menuafstand => klik på fanen Boks => i feltet Højde skriver du 1.3em. Du kan evt. prøve dig frem med andre værdier, hvis du vil have en anden højde.

DonOlesen skrev: Desuden Når jeg åbner
er der ikke sket nogle ændringer af dem jeg lige har lavet...

Det er fordi, du ikke har uploadet den nye version. Du skal altså overføre mappen Ny igen.
Mvh. Kim