KompoZer / Nvu » Virus trojan men kan ikke finde den.

Jesper Krabbe

Virus trojan men kan ikke finde den.

Indlægaf Jesper Krabbe » søn 1. nov 2009 17:27

Hjæææælp

Jeg har lavet en hjemmeside og oploaded den men efter et stykke tid så kan jeg ikke komme på den da min virus scanner siger der er en trojan horse på forsiden. Har prøvet at slette hjemmesiden og oplaode den igen, og inden der er den tjekket for trojan horses. Den virker et par gange og så siger virus scanneren igen at der er en trojan horse. Håber nogen kan hjælpe mig med problemet.

Hjemmesiden:www.stutteri-krabbe.dk

På forhånd tak

MVh
jesper krabbe

Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 5.1; Trident/4.0; .NET CLR 1.1.4322; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.4506.2152; .NET CLR 3.5.30729)

Jesper Kristensen
MozillaDanmark

Geografisk sted: København

Re: Virus trojan men kan ikke finde den.

Indlægaf Jesper Kristensen » søn 1. nov 2009 17:49

på siden er der ganske rigtigt en iframe, som pejer på en russisk hjemmeside. Så du har fået noget skidt på siden.

Der er flere muligheder:
1: Du har noget skidt på din egen computer, som tilføjer iframen, når du forsøger at uploade.

2: Den udbyder, som siden ligger hos, har noget skidt på deres server, som tilføjer iframen.

3: Nogen har fået kenskab til din adgangskode og bruger den til at uploade en rettet version af din side, som har iframen.

Du bør scanne din computer med et antivirusprogram og ændre din adgangskode til FTP. Efter du har gjort det, så bør du fjerne den ondsindede kode fra siden igen, og holde øje med om den kommer tilbage.