KompoZer / Nvu » Kaos i koderne

f. svendsen

Kaos i koderne

Indlægaf f. svendsen » lør 21. nov 2009 12:50

Min side hedder http://www.zeus2.dk og den har i mange år ligget hos TDC uden problemer.
Efter at jeg er gået i gang med at flytte filerne til nyt Webhotel er mange ting gået galt.

Hvis man fra index vælger en kirkebogsside i Helsingør og man linker tilbage til index, åbnes et nyt index på skærmen. Det ender altså med mange index’er på skærmen inden man er færdig.

Hvis man vælger ”Kendte Københavnere 2” og man vil finde Holst og hans biografi, kan den ikke fra biografien finde tilbage til målet Holst.
I stedet finder den sidens top.
Det er ikke alle biografier man linker tilbage fra, der ikke virker.

Nogle links bliver pludselig sorte i stedet for blå.
Når jeg ser på koden står der farven 000000.
Hvad er der gået galt?
Tilsyneladende er der opstået kaos i koderne.
Flemming Svendsen

Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1; GTB6; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.4506.2152; .NET CLR 3.5.30729)

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Kaos i koderne

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør 21. nov 2009 14:00

f. svendsen skrev: Min side hedder http://www.zeus2.dk

Hvis man fra index vælger en kirkebogsside i Helsingør og man linker tilbage til index, åbnes et nyt index på skærmen. Det ender altså med mange index’er på skærmen inden man er færdig.

Kan du forklare skridt for skridt, hvad man skal klikke på for at tjekke? Vi kender ikke din side og "Helsingør" fremgår kun ét sted på din forside.

f. svendsen skrev: Hvis man vælger ”Kendte Københavnere 2” og man vil finde Holst og hans biografi, kan den ikke fra biografien finde tilbage til målet Holst.

Det har heller ikke virket før. Du har et punktum sidst i link-adressen, slet det, så virker det. Dobbeltklik på linket i KompoZer, så du får åbnet dialogboksen Linkegenskaber, og fjern så punktummet i adressen (Linkplacering).

f. svendsen skrev: Nogle links bliver pludselig sorte i stedet for blå.
Hvad er der gået galt?

Farven 000000 er sort. Så du fortæller altså, at linket skal være sort, hvorfor det farves sort.
Mvh. Kim

f. svendsen

Indlægaf f. svendsen » lør 21. nov 2009 15:45

Kim Ludvigsen skrev:
f. svendsen skrev: Min side hedder http://www.zeus2.dk

Kan du forklare skridt for skridt, hvad man skal klikke på for at tjekke? Vi kender ikke din side og "Helsingør" fremgår kun ét sted på din forside.
---
Undskyld, linket er til kirkebogssiderne Sankt Olai og Mariæ.

f. svendsen skrev: Hvis man vælger ”Kendte Københavnere 2” og man vil finde Holst og hans biografi, kan den ikke fra biografien finde tilbage til målet Holst.

Det har heller ikke virket før. Du har et punktum sidst i link-adressen, slet det, så virker det. Dobbeltklik på linket i KompoZer, så du får åbnet dialogboksen Linkegenskaber, og fjern så punktummet i adressen (Linkplacering).
----------
Det er een af de ting jeg finder mystisk, det er som om koderne ændrer sig medens jeg arbejder. Nu er punktum væk og det virker. Jeg vil gennemgå resten af disse returlinks, så rigtigt mange tak, så er der bare de mange inexsider . . .
Flemming

f. svendsen skrev: Nogle links bliver pludselig sorte i stedet for blå.
Hvad er der gået galt?

Farven 000000 er sort. Så du fortæller altså, at linket skal være sort, hvorfor det farves sort.

---
Men jeg har jo aldrig bedt om farven sort, det dukker op af sig selv.
Håber på forklaring.
Flemming

f. svendsen

Indlægaf f. svendsen » lør 21. nov 2009 17:15

Det ser ud til at jeg nu er kommet eet skridt videre, ihvertfald hjalp det at jeg fik fjernet adskillige punktummer.

En fejl mere er måske at nogle links "åbner i nyt vindue", så det ser jeg på snarest.
Jeg vender tilbage hvis det kikser.
Venlig hilsen og tak for hjælpen.
Flemming Svendsen