KompoZer / Nvu » Basic Stuff

JWRUSA

Basic Stuff

Indlægaf JWRUSA » søn 22. nov 2009 22:26

Hejsa :-)

Jeg er ked af at bebyrde alle jer garvede HTML-editorer med følgende rookie-spørgsmål.

Jeg har en website der hostes af one.com og brugte tidligere Frontpage. Jeg har netop downloadet KompoZer - men hvordan åbner jeg min website? I Frontpage kom der bare en prompt op, der bad mig om navnet på min hjemmeside og så password. Det fungerer vist ikke på samme måde i KompoZer.

Er der nogen herinde, der orker at lave en virkelig pædagogisk gennemgang af præcis, hvordan jeg gør, hvis jeg vil accesse min website på one.com?

Mvh

Jesper

Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; en-US) AppleWebKit/532.0 (KHTML, like Gecko) Chrome/3.0.195.33 Safari/532.0

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: Basic Stuff

Indlægaf Jørgen Rasmussen » søn 22. nov 2009 22:45

Hej Jesper

Tag lige først et kig på dette websted: http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-kompozer.php
Hilsen Jørgen

JWRUSA

Indlægaf JWRUSA » søn 22. nov 2009 23:00

Super, mange tak - jeg har fundet ud af det nu, men er rendt ind i et nyt problem. Når jeg åbner en af mine sider, som oprindeligt blev lavet i FrontPage og indeholder billedgallerier, så får jeg følgende fejlmeddelelse:

421 Too Many Connections from This IP

Programmet låser fuldstændig - jeg kan ikke klikke advarselsprompten væk. Åbner jeg en helt simpel (tom) side er der umiddelbart ingen problemer, så jeg har på fornemmelsen at det skyldes noget med billederne? Måske?

Er der nogen, der kender løsningen på det problem?

Mvh

Jesper

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » man 23. nov 2009 19:54

Hej Jesper

Fejlmeldingen "421 Too Many Connections from This IP" er vist ikke specielt relateret til KompoZer.
Når du overfører din side, har du mulighed for, at sætte V ved "Inkluder billeder og andre filer". Gør det nogen forskel, om du har sat flueben der eller ej?
Jeg laver mine sider lokalt og bruger normalt ikke Site-manageren, men en udvidelse til Firefox der hedder FireFTP. http://fireftp.mozdev.org/all.html

Hvilken version af KompoZer bruger du?
Hilsen Jørgen

JWRUSA

Indlægaf JWRUSA » ons 25. nov 2009 21:17

Jeg bruger 0.7.10 - jeg er ikke så stiv i det med FTP, og den link du gav mig kan jeg godt dloade fra, men programmet vil ikke installere. Det er som om den ikke kender filformatet, når jeg forsøger at eksekvere den.

Håber du kan hjælpe - på forhånd tak :-)

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tors 26. nov 2009 00:26

Hej Jesper

FireFTP er ikke en eksekverbar fil, men en udvidelse til browseren Firefox. Når den installeres i Firefox, kan browseren laves om til et FTP-program med et tryk på en knap.
Jeg havde overset at du bruger Safari. Hvis du ikke vil bruge Firefox, vil jeg foreslå, at du henter et FTP-klient. Evt. FileZilla. http://filezilla-project.org/
Du kan så arbejde med dine filer, med KompoZer, lokalt på din PC, og efterfølgende uploade dem til dit websted med FileZilla.
Hilsen Jørgen