KompoZer / Nvu » Overførsel af filer til nettet

Jens Holme

Overførsel af filer til nettet

Indlægaf Jens Holme » tirs 19. jan 2010 08:47

Med hæftets gode anvisninger har jeg konstrueret mine egne hjemmesider. Problemet er bare jeg ikke kan få dem på nettet i den rigtige udgave. Jeg har som anbefalet brugt windows til overførsel. Det går smertefrit - men så ryger til gengæld formatteringen - altså sammenknytningen mellem html-filerne og det eksterne stilark. Dette uanset om jeg sender css-filen med over eller ej.

Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 6.1; Trident/4.0; GTB6.3; SLCC2; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 3.0.30729; Media Center PC 6.0; Media Center PC 5.0; SLCC1; OfficeLiveConnector.1.4; OfficeLivePatch.1.3; AskTB5.4)

Kim Ludvigsen som gaest

Re: Overførsel af filer til nettet

Indlægaf Kim Ludvigsen som gaest » tirs 19. jan 2010 17:03

Hvordan har du gemt filerne paa din egen computer? Jeg har paa fornemmelsen, at stien til stilarketikke er blevet omformet, og det kan bl.a. ske, hvis du gemmer forkert.

Proev evt. at aabne siden i kildekodevisning. Find koden til stilarket - du kan kende den paa filnavnet. Soerg for, at der ikke er en sti foran filnavnet. Hvis der fx staar 'c:\sti\stilark.css', skal du fjerne 'c:\sti\', saa der kun staar stilark.css.

Gem saa siden og overfoer den til serveren.

Jens Holme

Indlægaf Jens Holme » tirs 19. jan 2010 18:03

Hej Kim
Stor tak for svaret. Jeg er sikker på, at du er i nærheden af det rigtige. Men jeg er ikke helt sikker på, hvor i kildekoden, jeg skal foretage rettelsen.

Da jeg begyndte på hjemmesiden downloadede jeg en skabelon, som jeg har justeret ved at ændre i det eksterne stilark.

Når jeg ser på kildekoderne (via KompoZer står det følgende:

<head>
<title>jh kommunikation</title>
<meta http-equiv="content-type"
content="text/html; charset=iso-8859-1">
<link rel="stylesheet" type="text/css"
href="style/style.css">
<link rel="stylesheet">
<link rel="stylesheet" href="lightline/style/style.css"
type="text/css">

Jeg håber, det gør dig klogere??

Kim Ludvigsen som gaest

Indlægaf Kim Ludvigsen som gaest » tirs 19. jan 2010 23:08

Jens Holme skrev: <link rel="stylesheet" type="text/css"
href="style/style.css">
<link rel="stylesheet">
<link rel="stylesheet" href="lightline/style/style.css"
type="text/css">?

Ovenstaaende linjer angiver dine stilark. Og de angiver placeringen til at vaere i to forskellige undermapper - mon ikke det er der, det gaar galt?

Stilarkene skal overfoeres til undermapper, ligesom de sandsynligvis ligger i undermapper paa din computer. Den ene skal ligge i en undermappe med navnet style, den anden i en mappe med navnet style, der ligger i en mappe med navnet lightline.

Til en anden gang - hvis du vil have hjaelp til en side, er det meget nemmere for os, hvis du uploader siden og giver os et link. Saa kan vi selv tjekke koden og dermed nemmere finde fejlen.