KompoZer / Nvu » CSS editor

Zimmerman

CSS editor

Indlægaf Zimmerman » tirs 19. jan 2010 17:35

Hej, jeg synes egentlig jeg er pænt tålmodig og prøver, men jeg synes der sker en del hokus pokus :? (- udover det er svært at arbejde uden ctrl+z og copy paste genvej og back knappen).

Er ved at forsøge mig med CSS funktionen. Og det er smart, men jeg har ofte svært ved at oprette ekstern ark, tilknytte ekstern ark eller åbne det eksterne ark der allerede er tilknyttet webdokumentet... er der nogen der har et tip til større regelmæssighed?

Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; en-US) AppleWebKit/532.0 (KHTML, like Gecko) Chrome/3.0.195.38 Safari/532.0

Kim Ludvigsen som gaest

Re: CSS editor

Indlægaf Kim Ludvigsen som gaest » tirs 19. jan 2010 18:07

Det kan desvaerre drille nogle gange, som du ogsaa kan se i denne traad:
viewtopic.php?f=6&t=6934&p=35641#p35641

Er det samme problem, du oplever?

Zimmerman

Indlægaf Zimmerman » tirs 26. jan 2010 14:37

Nej, filen ligger i samme lokale mappe. Men nogle gange åbner den op uden filen, og er svær at relinke og nogle gange er det som om at css filen er blevet ændret. Det er ikke nemt at arbejde med.

Er dette forkert:
*|.broedtext {
font-size: 14px;
font-family: Verdana;
line-height: 19px;
}
*|.fototext {
font-size: 11px;
font-family: Verdana;
}

Skal der være stjerne streg?

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs 26. jan 2010 15:15

Nej, der skal ikke være stjerne og streg. Det må være der fejlen ligger.

Hvis de ikke hjælper at fjerne stjernen og stregen, så prøv at uploade siden. Det er meget nemmere at fejlfinde, når vi kan se koden. I dette tilfælde ville vi fx hurtigt have fanget stjernen og stregen.

Hvordan har du for øvrigt fået indsat dem? Det kan forhåbentlig ikke være KompoZer, der har indsat dem.
Mvh. Kim

Zimmerman

Indlægaf Zimmerman » tirs 26. jan 2010 16:30

Prøvede selv at fjerne stjerne streg og det fungerer. Arket er lavet via kompozer og stjerne streg indsat af programmet. Ikke i første omgang, men senere.

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs 26. jan 2010 21:30

Det lyder meget specielt, at KompoZer skulle have indsat stjernen og stregen. Hvis du kan få programmet til at gøre det igen, må du meget gerne melde tilbage hvordan.
Mvh. Kim