KompoZer / Nvu » Gammel hjælpefil?

Ditlev Petersen

Gammel hjælpefil?

Indlægaf Ditlev Petersen » man 25. jan 2010 00:18

Jeg har hentet Kompozer, men har en smule svært ved at navigere rundt. Dog blev jeg lidt klogere ved at se på Ludvigs side og så i øvrigt at prøve lidt forskelligt. Men hvis jeg i min Kompozer vælger Hjælp/Help contents, så får jeg noget op, som ser forkert ud. Det er som om det er hjælpen til en anden version af programmet. De menuvalg, der foreskrives i hjælpen, er ikke til stede (f.eks. tilpasning af værktøjslinie). På Ludvigs side ser jeg, at man da bare skal højreklikke. Aha, men så er der måske noget galt med "hjælpen"?

Opera/9.80 (Windows NT 5.1; U; da) Presto/2.2.15 Version/10.10

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Gammel hjælpefil?

Indlægaf Kim Ludvigsen » man 25. jan 2010 01:06

Hvilken version af KompoZer har du hentet?

Det kan sikkert godt passe, at hjælpen er forældet. Kræfterne koncentreres om at tilrette programmet.
Mvh. Kim

Ditlev Petersen

Indlægaf Ditlev Petersen » man 25. jan 2010 01:43

0.7.10, så det er vist den nyeste. I øvrigt er "hjælpen" på engelsk, så man kunne evt. indtil videre blot kopiere den nyeste engelske, hvis den er lavet.

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » man 25. jan 2010 05:49

Med 0.7.10 så burde forskellen ikke være så forfærdelig stor. Det må vist især være omkring css-editoren, der er forskel. Der er en betaversion ude, og her er forskellen noget større.

Som sagt, så koncentreres kræfterne om at tilrette selve programmet, så jeg kan forestille mig, at der slet ikke arbejdes på hjælpefilerne. og de vil heller ikke blive oversat til dansk.
Mvh. Kim