KompoZer / Nvu » Farveforskel

Peter Olsen

Farveforskel

Indlægaf Peter Olsen » ons 27. jan 2010 11:17

Hej Forum

Jeg har et underligt problem med farver på bl.a. min startside på mit site.
Baggrund, tabelbaggrund og billede (logo) har alle samme farvekode #2A2A2A, men i Firefox bliver der farveforskel på billede og baggrunde, og det gør der ikke i Internet Explorer.
Hvis jeg ændrer baggrundene til #2E2E2E bliver det ens i Firefox og forskelligt i IE.
Man kan se det her http://www.peterolsen.dk

Mvh Peter

Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; da; rv:1.9.1.7) Gecko/20091221 Firefox/3.5.7 (.NET CLR 3.5.30729)

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Farveforskel

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 27. jan 2010 13:39

Måske dette er årsagen:
http://kimludvigsen.dk/programmer-inter ... rvestyring
Min tekst er lidt forældet, det er vist slået til som standard i Firefox 3.5 og nyere.
Mvh. Kim

Gæst

Indlægaf Gæst » ons 27. jan 2010 14:42

Det ser ud til at color management er slået til som standard i Firefox 3.5, men kun for billeder med ICC tags. Jeg har prøvet at slå den til for alle billeder ved hjælp af tilføjelsen Color Management 0.53, og det hjalp. Nu ser det ens ud i begge browsere. Billedet skal vel at mærke være sRGB, for hvis det er Adobe RGB e4r der stadig farveforskel.

Det er jo meget godt altsammen,men det vises vel stadig forkert i alle de Firefoxbrowsere som har standardindstilling.

Anyways,- tak for hjælpen.

Gæst

Indlægaf Gæst » ons 27. jan 2010 14:43

Gæst skrev: Det ser ud til at color management er slået til som standard i Firefox 3.5, men kun for billeder med ICC tags. Jeg har prøvet at slå den til for alle billeder ved hjælp af tilføjelsen Color Management 0.53, og det hjalp. Nu ser det ens ud i begge browsere. Billedet skal vel at mærke være sRGB, for hvis det er Adobe RGB e4r der stadig farveforskel.

Det er jo meget godt altsammen,men det vises vel stadig forkert i alle de Firefoxbrowsere som har standardindstilling.

Anyways,- tak for hjælpen.

Den fik jeg sendt som "gæst"

Mvh Peter Olsen

Jesper Kristensen
MozillaDanmark

Geografisk sted: København

Indlægaf Jesper Kristensen » ons 3. feb 2010 20:57

Du kan også bare lave billedet uden color management i dit billedbehandlingsprogram, hvis overgangen mellem billede og baggrund er vigtig.