KompoZer / Nvu » Auto roll-back / no save?

Ditlev Petersen

Auto roll-back / no save?

Indlægaf Ditlev Petersen » fre 29. jan 2010 02:59

Jeg oplever noget underligt noget. Eller også er jeg blevet MEGET træt. Når jeg saver (ctrl-S), så sker det ganske ofte, at mine seneste indtastninger i Kildekode-visning forsvinder sporløst. Men altså ikke altid.

F.eks. er det mig umuligt at gemme et html-dokument, der indeholder frames. De forsvinder bare. Hver gang. Med OBJECT har jeg ind imellem oplevet, at det hele eller noget er væk. Det kan ske ved åbning af endnu et html-dokument.

Hvis der er tale om en eller anden syntax-kontrol, så er den da sært udformet. Hvis der findes fejl, må den da hellere protesere end "autoredigere". Den har tydeligvis gemt sourcen, da andre ændringer nu findes på disken.

Opera/9.80 (Windows NT 5.1; U; da) Presto/2.2.15 Version/10.10

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Auto roll-back / no save?

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 29. jan 2010 03:20

Gemmer du, mens du er i kildekodevisning? I så fald, prøv at skifte til almindelig visning, inden du gemmer.

Så vidt jeg har forstået, så er kildekodevisning reelt ikke teknisk muligt i den nuværende udgave af KompoZer, så rent teknisk åbnes et tekstdokument, og ændringerne her gemmes ikke i html-dokumentet, før du skifter tilbage til almindelig visning.

Rammer er ikke understøttet af KompoZer. Man kan godt arbejde med rammer, men de skal behandles som selvstændige sider. Du skriver ikke, hvad du har gjort, så jeg kan ikke sige, hvad der er gået galt.

Object er understøttet, så der burde ikke være problemer hermed. Hvis du giver en nærmere beskrivelse af, hvad du har gjort, og hvad der sker - altså trin for trin - så kan vi andre efterprøve.
Mvh. Kim

Ditlev Petersen

Indlægaf Ditlev Petersen » fre 29. jan 2010 10:59

Selv hvis jeg først skifter til fanen Normal og gemmer derfra (ctrl-S), så mangler de tre frame-linier, jeg lavede, bagefter. Så det er mere kompliceret end det.

I øvrigt er det vist OBJECT, der er nærmest det, jeg ønsker mig.

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 29. jan 2010 12:14

Tilbuddet om at efterprøve, hvis du fortæller nærmere, hvad du gør, står stadig ved magt. Uden en nærmere beskrivelse kan det kun blive gætværk - som fx at linjerne fjernes, fordi der er fejl i dem, fordi de ikke er tilladt i den valgte doctype, eller fordi rammer ikke direkte understøttes af kompoZer.

Er der for øvrigt nogen speciel grund til, at du vil bruge rammer? Rammer kunne være meget praktiske i gamle dage, men til det meste brug er de i dag en stærkt forældet teknologi.
Mvh. Kim