KompoZer / Nvu » Dreamweaver

dagny

Dreamweaver

Indlægaf dagny » fre 5. feb 2010 13:00

Hej

Hvorledes flytter jeg en hjemmeside fra Dreamweaver til Kompozer?

mvh

Dagny

Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; da; rv:1.9.1.7) Gecko/20091221 Firefox/3.5.7 GTB6 (.NET CLR 3.5.30729)

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Dreamweaver

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 5. feb 2010 13:20

Du åbner bare den ønskede side i KompoZer i stedet for i Dreamweaver.

Er der nogen speciel grund til, at du vil skifte? Når jeg spørger, så er det fordi, Dreamweaver har flere funktioner end KompoZer har, så hvis du allerede har Dreamweaver og du kender det program, så kan du lige så godt fortsætte med det i stedet for at skulle lære at bruge et andet program.

Men hvis du på den anden side ikke har Dreamweaver og står og skal vælge mellem at investere en masse penge eller finde et alternativt program, så er KompoZer klart værd at kigge nærmere på.
Mvh. Kim

dagny

Indlægaf dagny » fre 5. feb 2010 15:10

Hej Kim

Jeg har brugt Dreamweaver i mange år, men Dreamweaver "går ofte ned", derfor min overvejelse.

mvh

Dagny

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 5. feb 2010 15:52

Det er selvfølgelig surt, hvis Dreamweaver ofte går ned, men jeg vil tro, du vil skulle bruge mere tid på at skifte program. Men det er jo ikke værre, end at du bare kan prøve at indlæse en side i KompoZer, og så se, hvad du synes om programmet.

Hvis det kun drejer sig om fornyelse af lidt tekst og billeder, er ikke så svært at skifte program, men hvis du skal udvikle sider fra bunden af, kræver det en del omstilling af skifte program.
Mvh. Kim