KompoZer / Nvu » link problemer

duzz

link problemer

Indlægaf duzz » fre 9. jul 2010 13:07

hejsa... jeg er ny her som bruger af kompozer,
men nu har jeg fået lavet en hjemmeside men mit problem er at når jeg klikker på mit link så vil jeg ha den til at åbne i midten af siden i en ramme men den åbner en ny side i stedet... hvad gør jeg mvh anders

Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 6.0; SLCC1; .NET CLR 2.0.50727; Media Center PC 5.0; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 3.0.30618; InfoPath.2)

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: link problemer

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 9. jul 2010 14:21

Har du et link til din side, så vi kan prøve at finde fejlen/se probemet.
Mvh. Kim

duzz

Indlægaf duzz » fre 9. jul 2010 22:16

nej det har jeg ikke . for først koder til at smide den på nettet om 14 dage...

jeg er også bare en spasser til at lave hjemmeside.

jeg har prøvet at lave et anker der hvor teksterne skal dukke frem når jeg trykker på linket men teksten kommer bare frem i nyt vindue så forsiden forsvinder.. og det var ikke planen.. jeg må bare klø på og prøve igen mvh anders

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 9. jul 2010 23:09

Hvad mener du med, at teksterne skal dukke frem?

Når du linker til et anker på den aktuelle side, virker det på samme måde som et link til en anden side, men i stedet for at åbne en anden side, bliver der rullet op eller ned til ankerets sted på den aktuelle side.

Hvis du har lavet et anker og linker til det, forsvinder forsiden ikke, der rulles bare op eller ned. Hvis du får åbnet en ny side, har du lavet et link til en ny side i stedet for til ankeret.

Problemet ved ikke at se siden er ikke kun, at vi ikke kan se fejlen, men også at vi (i hvert fald jeg) ikke forstår, hvad du siger. Fx har jeg svært ved at tro, at du bruger rammer, så det er sikkert noget helt andet du mener.

Hvis du ikke selv finder en løsning, eller hvis andre herinde ikke er bedre til at gætte end mig, så vend tilbage, når du har lagt siden ud på nettet.
Mvh. Kim