KompoZer / Nvu » Spørgsmål ang. ny side

ezstreet

Spørgsmål ang. ny side

Indlægaf ezstreet » tirs 3. aug 2010 21:52

Hej derude.

Mit spørgsmål lyder meget enkelt men jeg forstår det ikke helt.
Jeg har skabelonen 1-1-2-1-rund-alternativ, og vil gerne lave flere end de 5 sider som er. Hvordan gør jeg det??

På forhånd tak for hjælpen :)

MVH
Mike

Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; da; rv:1.9.2.8) Gecko/20100722 Firefox/3.6.8 (.NET CLR 3.5.30729)

Karl Erik

Geografisk sted: Hirtshals

Re: Spørgsmål ang. ny side

Indlægaf Karl Erik » tirs 3. aug 2010 23:27

Åben en af de sider du har og gem den i et nyt navn. Nu kan du lave de ændringer du har lyst til.

Husk det er vigtigt at du gemmer i det nye navn først, og så først bagefter laver ændringer. Så du ikke kommer til at lave ændringer i en side du allerede har lavet færdig.
Karl Erik

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 4. aug 2010 00:12

Hvis du tænker på at tilføje nye menupunkter ud over de fem, der er der fra starten af, så er der en beskrivelse på den originale skabelon-side. Jeg citerer lige:

"Vil du have flere eller færre link på menulinjen, skal du ændre stilen ul.menuliste li, så den samlede boksbredde giver 100%. I øjeblikket er der fem menupunkter, så der er angivet en boksbredde på 20% for de enkelte punkter, vil du kun have fire menupunkter, skal du ændre til 25%, mens du ved seks menupunkter skal ændre til 16.67. Bemærk, at der bruges amerikansk decimaladskiller, det skal altså ikke være et komma, men et punktum mellem 16 og 67."

Hm, det kan muligvis drille med 16.67, fordi der er rundet op. I så fald prøv med 16.66.
Mvh. Kim

ezstreet

Indlægaf ezstreet » ons 4. aug 2010 12:43

Hej Kim.

Tusind tak, nu er jeg igen i gang.
Der kommer nok flere spørgsmål da jeg er ny i det med KompoZer og jeg synes at noget af det jeg skal finde ud af ikke står forklaret godt nok (for mig) i hvert fald, og jeg er nok en af de yngre KompoZer brugere .

Mike