KompoZer / Nvu » Nyt spørgsmål

ezstreet

Re: Nyt spørgsmål

Indlægaf ezstreet » ons 1. sep 2010 15:13

Davs.

Nu har jeg så haft hjemmesiden oppe for en test-kørsel. Jeg fandt et problem med menupunkterne:

Det er som om der ikke er forbindelse mellem menupunkterne, altså når den står på forsiden vil den ikke linke over til de andre sider når jeg trykker på dem. Altså når jeg klikker på et af menupunkterne sker der intet, den viser heller ikke at man overhovedet kan trykke på punktet.
Hvad har jeg glemt angående menupunkterne??

Hilsen Mike

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 1. sep 2010 15:43

Har du et link til siden?
Mvh. Kim

ezstreet

Indlægaf ezstreet » søn 5. sep 2010 09:38

Kim Ludvigsen skrev: Har du et link til siden?

Jeps: http://www.pro-touring.dk/

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn 5. sep 2010 12:50

Du har ikke fået lavet menupunkterne til links.

Marker teksten i et menupunkt med musen, klik på linkknappen i værktøjslinjen, og udfyld med sidens adresse. Gentag for alle menupunkter med deres respektive adresser.

Linkene vil ikke virke i KompoZer, fordi det kun er en editor, men det vil virke, når du ser siden i en browser, fx efter du har uploadet siden.
Mvh. Kim

ezstreet

Indlægaf ezstreet » søn 5. sep 2010 17:15

Tak for det:)

Når jeg kigger inde på hjemmesiden står der oppe i fanebladet "1-1-2-1-rund-alernativ". Ved du om man kan lave det om til noget andet i Kompozer eller det måske skal det gøres på webhotellet?

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Jørgen Rasmussen » søn 5. sep 2010 17:30

Hej ezstreet

I KompoZer. Menuen Formater -> Sidens titel og egenskaber.
Hilsen Jørgen

ezstreet

Indlægaf ezstreet » tors 9. sep 2010 14:29

Tusind tak for det:).

Lige en ting mere jeg har downloaded JAlbum og vil gerne bruge det til min hjemmeside. På min hjemmeside har jeg lavet en side som hedder "Galleri" kan man overføre albummet til den side eller hvor overfører den albummet hen til??

Hilsen Mike

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 9. sep 2010 15:56

Det nemmeste er vist at lave en undermappe, der hedder "galleri", og så lade JAlbum overføre albummet til den mappe. I stedet for din nuværende galleri-side, linker du så til "galleri/index.html".

Vær opmærksom på, at du får overført albummet til gallerimappen. Hvis du kommer til at overføre til hovedmappen, overskrives din forside.
Mvh. Kim