KompoZer / Nvu » Visning af hjemmeside

Lajla

Visning af hjemmeside

Indlægaf Lajla » tors 5. aug 2010 17:04

Tak for et rigtig godt program.
Jeg har lige lavet min hjemmeside om.
Men når jeg lukker hjemmesiden op på andre computere starter den med at vise den gamle med logo og indhold oven i hinanden. Hvis man så trykker på en af sidehenvisnigerne så kommer den nye side godt nok frem, bare i et forfærdeligt rod.
Kan I eventuelt fortælle mig hvad jeg har gjort galt.
Jeg bruger "FileZilla Client" til at oploade med.
Men hjemmeside er:
http://www.kortogglas.dk

Hilsen
Lajla Olsen

Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 6.1; Trident/4.0; GTB6.5; SLCC2; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 3.0.30729; Media Center PC 6.0; Tablet PC 2.0)

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Visning af hjemmeside

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 5. aug 2010 17:33

Ser det ikke også forkert ud, når du laver siden i KompoZer?

Du har fået angivet en størrelse på overskriften som er større end den boks, som overskriften er i.

Samtidig udnytter du ikke fordelen ved css. I stedet for at angive afstande på selve siden, så prøv at angive dem i css-editoren. Det er også i css-editoren, at du kan angive størrelsen på overskriften og størrelsen på logo-boksen.
Mvh. Kim

Lajla

Indlægaf Lajla » tors 5. aug 2010 19:18

Det ser rigtigt ud i Kompozer. Det eneste der er i vejen på min egen computer er at den starter med de gamle sider oven i hinanden.

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 5. aug 2010 19:45

Når jeg åbner siden i KompoZer, ser det meget forkert ud, se billede. Og sådan ser det også ud i min Firefox.

Hvilken version af KompoZer bruger du? Du kan finde versionsnummeret via menupunktet Hjælp => Om.

Jeg forstår ikke, hvad du mener med at de gamle sider starter oven i hinanden.

kortogglas.png
Mvh. Kim

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 5. aug 2010 19:47

For øvrigt: En løsning kunne være at åbne en af de sider, der virker. Gem straks filen via Filer => Gem som og gem den under et andet navn. Tilret så siden med de ønskede ændringer.
Mvh. Kim

Lajla

Indlægaf Lajla » tors 5. aug 2010 19:53

Når man lukker hjemmesiden op, er det de gamle sider man ser. Hvis man så trykker på en af menu-siderne f.eks. glas, så kommer den nye hjemmeside frem.
Du skriver at jeg kan "gemme som" men det hjælper vel ikke på andre computere.

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 5. aug 2010 20:16

Lajla skrev: Når man lukker hjemmesiden op, er det de gamle sider man ser.
Hvis man så trykker på en af menu-siderne f.eks. glas, så kommer den nye hjemmeside frem.

Nu er jeg med! Der skelnes mellem store og små bogstaver og i dette tilfælde vinder de små bogstaver over de store. Læg mærke til, at den nye side hedder Index.html - altså med stort i. Den gamle side hedder index.hml med lille i, og det er den, der vises. Løsningen er at omdøbe din Index.html til index.html og så uploade den.

Lajla skrev: Du skriver at jeg kan "gemme som" men det hjælper vel ikke på andre computere.

Meningen var at bruge en virkende side for at undgå fejl i sidens opsætning. Men det var så ikke det, der var problemet i dit tilfælde.
Mvh. Kim

Lajla

Indlægaf Lajla » tors 5. aug 2010 20:36

Det virkede.
Nu mangler jeg bare at se om siderne ser ordentlige ud på andre computere. Tusind tak for din hjælp
Hilsen
Lajla :D