KompoZer / Nvu » opdateret javascript fungerer ikke med firefox

mikkelahlburg

opdateret javascript fungerer ikke med firefox

Indlægaf mikkelahlburg » ons 18. aug 2010 15:41

Min hjemmeside uploades fra mozilla. Jeg har netop opdateret mit firefox , da der pludselig stod, at mozilla ikke kunne åbne, fordi den nye javo-plugin ikke fungerede med en ældre version af firefox. Der skulle bruges minimum en 3.0'er. Jeg har flere gange indstalleret firefox på ny , men det fungere stadig ikke. Nogen hjælp?

Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; da; rv:1.9.2.8) Gecko/20100722 Firefox/3.6.8 ( .NET CLR 3.5.30729)

Jesper Kristensen
MozillaDanmark

Geografisk sted: København

Re: opdateret javascript fungerer ikke med firefox

Indlægaf Jesper Kristensen » ons 18. aug 2010 18:31

Du har den nyeste Firefox. Måske er det noget andet der er galt. Hvem er det der giver dig denne fejlbesked? Hvis det er en hjemmeside, så giv adressen. Og hvad står der præcist i fejlbeskeden?

mikkelahlburg

Indlægaf mikkelahlburg » søn 22. aug 2010 17:29

Når selve programmet prøves åbnet, så kommer der en fejl-boks op, hvor følgende står: the new java-script reqiurs a better version of firefox (min. 3.0).
Når jeg trykker ok kommer følgende side frem: http://www.mozilla.com...
Mikkel

Jesper Kristensen
MozillaDanmark

Indlægaf Jesper Kristensen » søn 22. aug 2010 18:02

Du er altså nødt til at give adressen på den side der giver dig denne besked, ellers er det ikke til at sige hvorfor den giver dig beskeden.

mikkelahlburg

Indlægaf mikkelahlburg » ons 25. aug 2010 19:44

Hvordan finder jeg frem til den side, når der blot kommer en boks, hvorpå der står fejlen, og så bliver man sendt videre til mozillas egen side, når der trykkes ok?
mikkel

Jesper Kristensen
MozillaDanmark

Indlægaf Jesper Kristensen » ons 25. aug 2010 20:11

Lige inden du får fejlen må du have gået ind på en eller anden hjemmeside. (måske din startside?) Det er denne hjemmeside der giver dig fejlbeskeden.

mikkelahlburg

Indlægaf mikkelahlburg » tors 26. aug 2010 11:04

Det eneste, som jeg sådan set gør, for at få fejlen, er at jeg åbner programmet Mozilla. Altså det program, hvor jeg laver min hjemmeside fra.

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 26. aug 2010 11:15

Det lyder som om, du blander flere forskellige programmer sammen.

Mozilla Firefox er en browser, der bruges til at se hjemmesider, ikke til at lave dem.

Mozillas programpakke indeholder både browser, e-mail og program til at lave hjemmesider med. Programpakken er stærkt forældet, man bør i stedet bruge Seamonkey. Eller hvis det udelukkende er for at lave hjemmesider, så brug KompoZer.

Så spørgsmålet er altså, hvilket program er det, du forsøger at åbne?
Mvh. Kim

mikkelahlburg

Indlægaf mikkelahlburg » tirs 31. aug 2010 13:13

Det må så være det sidstnævnte i programpakken. Programmet til at lave hjemmesider, som jeg forsøger at åbne. Men ville det være en ide at skifte til kompozer i stedet? Hjemmesiden ville da forhåbentlig ikke gå tabt, da jeg blot skal hente den fra mine mapper på computeren eller?
Mikkel

Jesper Kristensen
MozillaDanmark

Indlægaf Jesper Kristensen » tirs 31. aug 2010 14:04

Ja, drop den gamle Mozilla suite. Den er et halvt årti over sidste anvendelsesdato. Brug KompoZer i stedet.