KompoZer / Nvu » On click, billede i nyt vindue

maikenjh

On click, billede i nyt vindue

Indlægaf maikenjh » ons 25. aug 2010 18:53

Det er vigtigt for mig at mine besøgende har mulighed for at klikke på alle mine billeder og se dem i et større format. Ved lidt hjælp har jeg fundet frem til at jeg blot skal indsætte billedet igen i fuld størrelse som et link, som så derved åbnes i et nyt vindue ved klik. Problemet er blot at det ikke er et lille vindue ovenpå selve siden der åbnes, men et nyt vindue i fuld størrelse - vildt belastende som besøgende. Der er (så vidt jeg kan se) ingen muligheder for at vælge alternative åbningsmuligheder, som der er ved et tekstlink. Hvad gør jeg?

Jeg har indtil nu fået lavet 12-14 sider baseret på min fine template. Jeg er nu kommet frem til at jeg gerne vil have en anden farve og faktisk og er lidt bredere tekstfelt. Så vidt jeg kan se kan det ændres i CSS'en.

Problemerne er blot:

Ved det primære tekstfelt:
Kan det passe at jeg skal ændre bredden på alt i skabelonen - den kan ikke selv finde ud af at tilpasse det andet indhold? I dette tilfælde er det nok en halv umulig opgave nu hvor jeg har brugt templaten på en masse forskellige måder.

Ved ændring af baggrundsfarven på tekstfelterne og det øverste panelKan det passe at det øverste panel er indsat som billede og muligvis også baggrundsfarven bag teksten? Kan jeg i så fald ændre på farven ved at åbne billederne i paint og sætte dem ind på ny?

Slutteligt - og vigtigt - vil eventuelle ændringer i CSS'en skulle laves på samtlige sider, eller kan programmet finde ud af at overføre det?

På forhånd rigtig mange tak for din hjælp.

Mvh Maiken

Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 6.1; Trident/4.0; GTB6.5; SLCC2; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 3.0.30729; Media Center PC 6.0; MALN)

Jesper Kristensen
MozillaDanmark

Geografisk sted: København

Re: On click, billede i nyt vindue

Indlægaf Jesper Kristensen » ons 25. aug 2010 20:08

Til at se billederne i større format vil jeg anbefale jQuery lightBox. Den kan hentes fra følgende adresse hvor der også er et eksempel på hvordan det ser ud og en vejledning i hvordan man gør:

http://leandrovieira.com/projects/jquery/lightbox/

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 25. aug 2010 22:03

Jeg er enig med Jesper, Lightbox er en meget fin og meget nem løsning til billeder.

Det er svært at svare på dine andre spørgsmål, fordi jeg ikke ved, hvad det er for en skabelon, du bruger. Hvis det er en af mine, så skal du ændre to steder for at ændre bredden på hovedfeltet: hovedfeltets bredde og selve indholdboksens bredde.

Hvis du har brugt en af mine skabeloner, benyttes der en ekstern CSS-fil, og i så fald skal du kun ændre ét sted for at få ændret samtlige sider.

Det er meget nemmere at hjælpe dig, hvis du har mulighed for at lægge en prøveside op på nettet og så give os adressen.
Mvh. Kim

maikenjh

Indlægaf maikenjh » tors 26. aug 2010 11:15

Fedt med linket til lightbox, det må jeg prøve.

Jeg bruger ikke en af dine skabeloner, så det er nok svært at beskrive her. Jeg har lige bestilt hosting hos UnoEuro og vender tilbage en af dagene, så i kan se hvad det er jeg bakser med (er på arbejdet lige nu).

...vender tilbage :o)

Tak fra Maiken