KompoZer / Nvu » Overførselsindstillinger - kan ikke forbinde til ftp server

Finn Hougaard

Overførselsindstillinger - kan ikke forbinde til ftp server

Indlægaf Finn Hougaard » tirs 31. aug 2010 19:00

I version 0.8b3 er der lavet om på overførselsindstillinger, sammenlignet med 0.7.10.
Jeg skal ikke have en lokal mappe med filer, men redigerer direkte på fjernstedets filer (da jeg arbejdet fra forskellige computere, kan jeg ikke bruge et lokalt arkiv).

Hvis jeg ikke angiver site mappe og prøver at forbinde til overførselsstedet,sker der ikke andet end at jeg får et timeglas, der er ikke aktivitet på netværksforbindelsen. VDet virker fint i version 0.7.10.

Hvis jeg anvender site mappe kan jeg godt overføre filer til ftp stedet, så de indstillinger er OK.

Hvordan får jeg det til at virke så jeg kan uploade fra ftp stedet, redigere og uploade igen ?

Mvh Finn

Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 5.1; Trident/4.0; GTB6.5; .NET CLR 1.1.4322; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.4506.2152; .NET CLR 3.5.30729)

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Overførselsindstillinger - kan ikke forbinde til ftp ser

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs 31. aug 2010 19:08

Prøv evt. at angive en skråstreg som site-mappe, altså: /

Jeg ved ikke, hvorfor det er et problem, men hvis det virker, når du angiver en site-mappe, hvorfor gør du så ikke bare det?
Mvh. Kim

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs 31. aug 2010 19:09

Hvilket webhotel er det? Mere, hvis der er andre her, der bruger samme webhotel, og som vil prøve at teste.
Mvh. Kim

Gæst

Indlægaf Gæst » ons 1. sep 2010 12:41

Hej Kim
Det hjælper ikke at bruge "/" som site mappe, der sker ikke noget (bortset fra timeglas) når jeg klikker på overførselsstedet i venstre side af skærmen.
Meningen er at jeg vil hente filen fra webhotellet (og ikke fra en lokal mappe), redigere den og sende den tilbage til webhotellet. Altså ikke bruge en lokal mappe til filerne.

Grunden er at jeg redigerer fra forskellige PC og Mac, altså er det ikke praktisk at holde dem alle synkroniseret med webhotellet.

Det kunne lade sig gøre i version 7.10.

I version 8b3 kan jeg gøre noget andet:
Filer -> Åbn websted, indtaste www adresse på filen.
Så åbner filen, jeg kan redigere i den og overføre tilbage til webhotellet.
Men det er lidt omstændeligt at filoversigten for webstedet ikke kan foldes ud, så filen bare kan åbnes derfra.

Webhotellet er iøvrigt enavn.

Med venlig hilsen
Finn Hougaard

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 1. sep 2010 17:30

Jeg havde kun 0.7.10'eren installeret, så jeg har lige prøvet at installere en beta-version af 0.8. Og jeg kan se, at du har helt ret, det er ikke muligt at få vist ftp-stedet i oversigten.

Sitemanageren har længe været det svageste punkt i KompoZer, og programmøren har arbejdet på at opdatere den. Og det er han så åbenbart ikke færdig med.

Løsningen er nok enten den, som du selv har fundet, eller at gå tilbage til 7.10, medmindre der er funktioner beta'en, som du ikke vil undvære.
Mvh. Kim

Gæst

Indlægaf Gæst » fre 3. sep 2010 16:15

Hej Kim

Jeg vil egentlig gerne tilbage til 7.10 - men den ser ikke ud til at virke på Mac OSX 10.5 (jeg er lige skiftet fra OSX 10.4). Efter installation af Kompozer 7.10 starter programmet op som et vindue der indeholder tekst, noget programkode af en slags.

Der står på hjemmesiden at 7.10 ikke er egnet til Mac:
"This version is not recommended for Mac Intel users: KompoZer 0.7 is only available as a PPC build for this platform."

Hvis du har en ide til at få 7.10 til at virke på Mac OSX 10.5 vil det være perfekt.

Mvh Finn

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 3. sep 2010 17:26

Måske du kan bruge version 0.7.10 på Windows og der bruge sitemanageren og så i Mac bruge den anden metode?
Mvh. Kim