KompoZer / Nvu » password beskyttelse af webside

diaoskay

password beskyttelse af webside

Indlægaf diaoskay » søn 3. okt 2010 18:54

Hej Jeg har lige et spørgsmål.

Hvordan laver jeg en password beskyttet webside?

Grundet en regel, er det nødvendigt at have dele af min hjemmeside beskyttet af password.

Hvordan laver jeg en form , hvor folk kan bede om at få et password tilsendt, og derpå et password de kan få adgang til min hjemmeside med?

et spørgsmål mere, hvordan laver jeg et medlems website med kompozer?

Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; en-US; rv:1.9.2.10) Gecko/20100914 AlexaToolbar/alxf-1.54 Firefox/3.6.10

Jesper Kristensen
MozillaDanmark

Geografisk sted: København

Re: password beskyttelse af webside

Indlægaf Jesper Kristensen » søn 3. okt 2010 19:25

Du skal have fat i noget server-programmering som fx PHP eller ASP.NET for at lave dynamiske hjemmesider, fx med login.

Hjemmesideredigeringsprogrammer som fx KompoZer er normalt ikke gode til at lave sådanne hjemmesider, men KompoZer kan godt håndtere en smule PHP. Men du er under alle omstændigheder nødt til at komme i gang med at kode. Med mindre du vil bruge et færdigt site som fx WordPress eller Drupal eller et andet CMS system, men så kan du ikke selv lave designet i KompoZer.

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: password beskyttelse af webside

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn 3. okt 2010 19:33

Jeg har skrevet lidt om brugen af php i KompoZer, og jeg har også et færdigt script til at beskytte sider med adgangskode samt vejledning i, hvordan du bruger det:
http://kimludvigsen.dk/programmer-inter ... in-php.php

Bemærk, at dette kræver, at serveren understøtter php, så tjek først om dit webhotel er med php eller asp (der er normalt kun én af delene). Mit script sørger ikke for at sende en mail med password. Du kan evt. i stedet lave et link til din mailadresse, så de besøgende kan sende dig en mail og bede om password.
Mvh. Kim