KompoZer / Nvu » Chat og Fora inkl. passwords med kompozer

DonOlesen

Chat og Fora inkl. passwords med kompozer

Indlægaf DonOlesen » fre 5. nov 2010 13:29

Hej

Jeg og kollegaer skal til at lave en hjemmeside, som jeg snart finder navn på.

Før jeg starter vil jeg høre om jeg ganske fint kan bruge kompozer og om der i øvrigt er noget jeg skal være opmærksom på, når jeg senere vil tilføje disse 2 funktioner til hjemmesiden:

1.Intern lukket Fora-funktion med password
2.Intern lukket Chat-funktion med password

MVH

Per Olesen

Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 6.0; Trident/4.0; SLCC1; .NET CLR 2.0.50727; Media Center PC 5.0; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 3.0.30729; InfoPath.2; .NET4.0C)
Hilsen Per Olesen

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Chat og Fora inkl. passwords med kompozer

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 5. nov 2010 13:56

De pågældende funktioner skal laves med et serversidesprog som fx PHP eller ASP (tjek, hvad webserveren understøtter). Både Chat og fora kan findes som færdige programmer på internettet, og de vil fungere som helt uafhængige sider, hvorfor du ikke behøver at bruge KompoZer til dem. Du skal blot lave links til siderne fra dine andre sider.

Dit webhotel tilbyder måske ligefrem chat og/eller fora som 1 kliks-programmer - altså programmer som du installerer med et enkelt klik.

Du kan dog risikere at ville ændre på deres udseende, så de ligner dine andre sider, men det skal sandsynligvis gøres i hånden, hvis programmet ikke selv tilbyder en nem metode til dette. Du kan/skal ikke bruge KompoZer til det.
Mvh. Kim