KompoZer / Nvu » upload

Lajlaolsen

upload

Indlægaf Lajlaolsen » ons 29. dec 2010 17:10

Først, tak for den gode hjælp I giver. Jeg har før benyttet mig af denne.
Nu har jeg det problem, at jeg ikke kan uploade min hjemmeside. Jeg får at vide, at jeg har uploaded med suces, men jeg kan ikke se nogen forskel på min hjemmeside. http://www.kortogglas.dk
Kan I hjælpe mig, med at finde ud af hvad jeg skal gøre.

Hilsen
Lajla

Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 6.1; Trident/4.0; GTB6.6; SLCC2; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 3.0.30729; Media Center PC 6.0; Tablet PC 2.0)

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: upload

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 29. dec 2010 18:52

Hvad hedder siden, du prøver at uploade?

Hvis det er en side, der er der i forvejen, så fortæl, hvad der er på den nye udgave, som ikke var på den gamle.

Men allerførst kan du lige prøve at gennemtvinge en opfriskning af din side i browseren. Det kan vist gøres med Ctrl+F5 eller Skift+F5 i din Internet Explorer.
Mvh. Kim

Lajlaolsen

Indlægaf Lajlaolsen » ons 29. dec 2010 23:31

Hej Kim
Jeg er ikke helt med. Du spørger om hvad den side som jeg prøver at uploade hedder.
Jeg har billeder på mine sider og det jeg prøver at uploade er flere billeder, så det er på eksisterende sider.
Du skriver også at jeg kan prøve at gennemtvinge en opfriskning af min side i browseren. Jeg går ud fra at du så mener at jeg skal trykke Ctrl+F5 når jeg er inde på min hjemmeside.
Hvis det er din mening har det ingen effekt.

Hilsen
Lajla

ps. jeg er nød til at have "det for dummies"

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 29. dec 2010 23:43

Ok, Ctrl+F5 var for at sikre, at det ikke er din Internet Explorer, der driller.

Jeg skal også have det for dummies - jeg får nemlig fint vist din side, når jeg går ind på den. Men da jeg ikke ved, hvad du har ændret på siden, kan jeg ikke se, hvad der går galt. Derfor er du nødt til at fortælle præcist hvilken side, du har ændret, og som du så forsøger at uploade. Er det index.html, Fødsel og dåb.html eller en helt tredje side?

Jeg er også nødt til at vide, hvad du præcist har ændret på siden, for at kunne se, om det er ændret i koderne eller ej.

Når dette problem er løst, så bør du for øvrigt kraftigt overveje at ændre dine filnavne. Du benytter æ, ø og å, mellemrum og både store og små bogstaver i filnavnene. Alle tre dele kan give problemer, og selvom det virker nu, kan du risikere, at det vil give problemer i fremtiden. Tjek denne side:
http://kimludvigsen.dk/tips-internet-we ... #bogstaver
Mvh. Kim

Lajlaolsen

Indlægaf Lajlaolsen » ons 29. dec 2010 23:59

Hej

Jeg har bl.a. ændret på siden "andre kort" på nettet er der til kort nr. 73, jeg har prøvet at uploade til kort nr. 81.
På siden "jul og påske" har jeg uploaded 2 billeder mere, under jul.
Under "andet pergamano" har jeg 3 billeder mere.

Hilsen
Lajla

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 30. dec 2010 02:00

Jeg kan se på siden "andre kort", at der stadig kun er til og med nr. 73 i koden. Og at du har billeder liggende op til og med nr. 82 på webserveren, så det ser ud som om, billederne er blevet overført, så det kun er HTML-filen, der mangler at blive overført.

Sitemanageren er KompoZers svage punkt, og det er måske en fejl i den, der driller dig her.

Prøv at overføre siden manuelt ved først at gemme den på din egen computer og så benytte enten et FTP-program eller en netværksplacering i Windows til at overføre HTML-filen. Du kan læse om en netværksplacering her:
http://kimludvigsen.dk/programmer-inter ... .php#mappe

Metoden kan også bruges til at overføre billeder, hvis der er nogle som ikke er blevet overført.
Mvh. Kim