KompoZer / Nvu » cursor

HenrietteA

cursor

Indlægaf HenrietteA » tors 12. maj 2011 11:04

Hej -

jeg har ofte svært ved at styre cursor'en:)
dvs. den hopper ikke altid med dérhen, hvor jeg klikker, men bliver ofte stående ved billed eller div.boks. Hvad kan jeg gøre??
mvh Henriette

Mozilla/5.0 (Macintosh; Intel Mac OS X 10.6; rv:2.0) Gecko/20100101 Firefox/4.0

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: cursor

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 12. maj 2011 15:04

Det er svært at sige uden at vide mere. Det kan fx være, du klikker et sted, hvor det ikke er muligt at placere markøren.

Som hvis du klikker i et tekstdokument et par linjer efter afslutningen af teksten, hvor markøren så i stedet placeres sidst i teksten.

Hvis du har mulighed for at uploade en testside, og du kan forklare nærmere, præcis hvor du klikker, og hvor markøren placeres, kan vi give dig et mere nøjagtigt svar.
Mvh. Kim

HenrietteA

Indlægaf HenrietteA » fre 13. maj 2011 16:29

nej desværre -ingen mulighed. kan her give dig et link, som vil vise dig min side. file:///Users/henriette/Desktop/teglgaarden/teglgaarden.html

jeg prøver at få cursor ned under billederne, som er lagt ind i en tabel - men det lykkes overhovedet ikk!

underligt ikk??

og for guds skyld - ingen kommentarer til design :))))) det er ren leg ....endnu :))

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 13. maj 2011 16:54

Dit link virker desværre ikke, da det henviser til filen til din egen computer, og den har andre (heldigvis) ikke adgang til.

Forklaringen kan være, at tabellen er placeret som det sidste på siden. KompoZer lider af den uhensigtsmæssighed, at det kan være svært eller umuligt at placere markøren efter det sidste indhold på siden.

Prøv at skifte til kildekodevisning. Find så koden </table> som afslutter tabellen. Lige efter koden kan du prøve at indsætte følgende:
<p>TEKST</p>
Skift tilbage til normal visning, og du skulle nu kunne se teksten TEKST, og du skulle gerne kunne placere markøren i den.
Mvh. Kim

HenrietteA

Indlægaf HenrietteA » søn 15. maj 2011 12:04

ooups - troede man kunne åbne linket i hvilken som helst browser :(

men dit fif virker :) og ja, jeg tror det må være en svaghed ved kompozer - har overlevet før, at jeg ikke kan komme viderer efter sidste indhold. det er jo lidt tosset :)
men tak
mvh Henriette