KompoZer / Nvu » Afkrydsnings felt

Bork

Afkrydsnings felt

Indlægaf Bork » tors 28. jul 2011 14:37

Hej
Jeg mangler en afkrydsnings felt med et v tegn i,nogen der ved hvor en sådan findes??

Hilsen
Benny Nielsen

Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 6.1; WOW64; Trident/4.0; SLCC2; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 3.0.30729; Media Center PC 6.0; CPNTDF; .NET4.0C)

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: Afkrydsnings felt

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tors 28. jul 2011 15:15

Hej Benny

Prøv med menuen Indsæt -> Formular -> Formular-felt. Ved 'Felttype' vælger du 'Afkrydsningsfelt'.
Hilsen Jørgen

Bork

Indlægaf Bork » tors 28. jul 2011 15:30

Hej igen
har nok formuleret mig forkert,meen feltet skal have et fortegn som v eller vinge i feltet.

Hilsen
Benny

Bork

Indlægaf Bork » tors 28. jul 2011 15:55

Det hedder et flueben

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 28. jul 2011 16:27

Jørgen har fortalt dig, hvordan selve afkrydsningsboksen indsættes, og det er nemt nok at sætte et flueben i den ved at angive en parameter. Men inden jeg begynder at undersøge det nærmere, så fortæl lige, hvad du skal bruge boksen til.

Hvis den blot skal fungere som et billede, så brug i stedet et billede. Hvis det er noget, som de besøgende skal kunne vælge/fravælge, så er indsættelse af boksen det mindste problem. I så fald skal du nemlig bruge noget kode i form af fx PHP eller JavaScript til at håndtere boksen.
Mvh. Kim

Bork

Indlægaf Bork » tors 28. jul 2011 17:14

Hej
Skal beskrive hvad vor sommerhus indeholder,så ville jeg bruge det som et billede istedet for f.eks tal/prikker symboler

Hilsen
Benny Nielsen

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 28. jul 2011 18:36

Ok, så skal du bruge et billede i stedet en boks i en formular. Det gør også siden hurtigere end at bruge et formularfelt, fordi billedet kan genbruges mange gange på en side (det bliver kun hentet én gang).

Find et billede af en afkrydsningsboks eller tag selv et skærmbillede af en. Du kan også finde grafik på nettet med afkrydsningsbokse, her skal du blot være opmærksom på, at de kan være beskyttet af ophavsret. Og nogle koster penge, hvilket især gælder, hvis du vil have en lidt mere speciel boks som disse:

http://www.pixmac.dk/pictures/tick+box
http://www.istockphoto.com/search/text/ ... ic#49a94b9
Mvh. Kim