KompoZer / Nvu » åbne fil

Ursula

åbne fil

Indlægaf Ursula » lør 27. aug 2011 14:35

Jeg er begyndt at arbejde med skabelon 1.3.3 Når jeg er færdig med at arbejde med den, gemmer jeg den, men når jeg åbner igen er den tom og der står uden titel. Går jeg så til skabelonen 1.3.1 og åbner den, så har den gemt det meste. Dette har jeg nu prøvet adskillige gange, har også prøvet at skrive en side.xhtml. Men lige meget hjælper det. Hvordan skal jeg gemme siden, så jeg også kan åbne den igen?

Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 9.0; Windows NT 6.0; Trident/5.0)

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: åbne fil

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør 27. aug 2011 14:52

Jeg går ud fra, at det er min skabelon, du mener, og at 1.3.3 er en skrivefejl, så du mener 1.3.1. Men ellers kan jeg ikke umiddelbart gennemskue, hvad der sker, og hvad der går galt.

Prøv gerne at forklare nærmere, og fortæl, hvordan du gemmer? Og hvad kalder du filen?
Mvh. Kim

Ursula

Indlægaf Ursula » lør 27. aug 2011 19:07

Ja, det er din skabelin 1.3.1. Jeg har hentet skabelonen og indrettet den med css og lagt indhold på den som startside. Den har jeg gemt som psykoterapeut Ursula Kleinen [index.html]. Den eneste måde at få den åbnet er at gå tilbage i skabelonen og klikke på 1.3.1. Efter jeg gemte den som næste side med navnet profil og hentede den igen, åbnede den med den rigtige tekst, men uden den layout jeg har etableret på indekssiden. Det samme sker når jeg prøver at åbne indekssiden, som jeg har gemt som index.html.

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør 27. aug 2011 19:27

Jeg må indrømme, at jeg stadig er lidt forvirret.

Du skriver:
Ursula skrev: Den eneste måde at få den åbnet er at gå tilbage i skabelonen og klikke på 1.3.1.

Jeg ved ikke, hvad du mener med dette.

Ursula skrev: Efter jeg gemte den som næste side med navnet profil og hentede den igen, åbnede den med den rigtige tekst, men uden den layout jeg har etableret på indekssiden. Det samme sker når jeg prøver at åbne indekssiden, som jeg har gemt som index.html.

Havde du kun skrevet dette, havde jeg ikke været så forvirret, så er det sandsynligvis CSS-filen, der mangler. I så fald tjek, om du har filen stilark.css liggende i samme mappe som de to filer. Hvis du har omdøbt CSS-filen, kan det også være årsagen til drilleriet.
Mvh. Kim

Ursula

Indlægaf Ursula » lør 27. aug 2011 19:39

stilark.css ligger i kildekoden i begge sider. kan desværre ikke vise filen.
mvh Ursula

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør 27. aug 2011 21:28

Har du mulighed for at uploade siderne til et webhotel? Så kan jeg tjekke, om der er noget galt med sidernes koder.
Mvh. Kim

Ursula

Indlægaf Ursula » lør 27. aug 2011 22:04

Hej, jeg tror det lykkedes mig nu at omsortere filerne i mapperne. Det lader til at fungere nu. Dine kommentarer har bragt mig på sporet. Mange tak for hjælpen.
Mvh Ursula