KompoZer / Nvu » Baggrundsbilleder

Høxbro

Baggrundsbilleder

Indlægaf Høxbro » fre 2. sep 2011 21:12

Hej

Er der nogen, som ved, om der er fundet en løsning på at få "uploaded" baggrundsbilleder på en side.
Jeg går pænt ind i "sidens farve og baggrund", vælger "baggrundsbillede", finder filen, sætter flueben eller lader være, og lige meget hjælper det. Baggrundsbilledet bliver ikke præsenteret på min hjemmeside. Kan kun lave forskellige baggrundsfarver. Og billedet har inget kunstigt navn. Det kan hedde f.eks. "abcd.jpg".

Venlig hilsen, Poul

Mozilla/5.0 (Macintosh; Intel Mac OS X 10_6_8) AppleWebKit/534.50 (KHTML, like Gecko) Version/5.1 Safari/534.50

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Baggrundsbilleder

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 2. sep 2011 21:18

Problemet er, at KompoZer ikke kan finde ud at at overføre billedet til webhotellet. Du kan selv overføre det med et FTP-program, eller hvis du har mulighed for at lave et netværksdrev i din Mac - det kan gøres i Windows, men jeg har ingen erfaring med Mac.

Se evt. denne side:
http://kimludvigsen.dk/programmer-inter ... anager.php
Mvh. Kim

Høxbro

Indlægaf Høxbro » fre 2. sep 2011 22:09

Kære Kim

Tak. Det ser jo ikke så lyst ud så. Jeg skal prøve på min Mac. Er der nogen udsigt til en opgradering af programmet, hvor "fejlen" er rettet?

Vh, Poul

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 2. sep 2011 23:03

Nej, desværre. Programmøren har ikke haft tid til at arbejde på det i over et år.

Men det burde være nemt at overføre filerne på anden vis.
Mvh. Kim