KompoZer / Nvu » Stilark forsvinder?

Lone

Stilark forsvinder?

Indlægaf Lone » lør 1. okt 2011 13:19

Hjælp......jeg er helt ny udi at arbejde med hjemmesider og det driller mig utroligt meget. Jeg har været inde og downloade programmet KompoZer via Kim Ludvigsens hjemmeside (libris).Jeg har også valgt en skabelon som jeg synes passer til mit behov. Jeg har fundet ud af hvordan jeg ændrer tingene efter mit behov (sådan da ;-)) MEN....

Hvis jeg går ind for at ændre noget og trykker fortryd så mister jeg alle stilark? Teksten bliver gemt men stilarkene er væk. Hvad er mon fejlen? Den eneste måde jeg kan finde ud af at komme videre på er ved at downloade skabelonen igen og starte forfra. Det tager alt for lang tid. Jeg har også prøvet at gemme mit index i to forskellige filer for at undgå at alt forsvinder, men stilarkene forsvinder i begge filer.

Jeg har windows 7!

Håber at I kan hjælpe mig.

Mvh. Lone

Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 6.1; Trident/4.0; SLCC2; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 3.0.30729; Media Center PC 6.0; Tablet PC 2.0; .NET4.0C; BOIE9;DADK)

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Stilark forsvinder?

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør 1. okt 2011 17:12

Har du omdøbt stilarket?

Det er lidt svært at vide præcist, hvad der går galt uden at se siderne. Har du et webhotel, hvor du har mulighed for at uploade siderne som test-sider?
Mvh. Kim

Lone

Indlægaf Lone » lør 1. okt 2011 18:43

Ja jeg har et webhotel men ved endnu ikke hvordan jeg skal uploade dertil.

Men det ligner bare et almindeligt dokument i word. Når jeg går i CaScade for at se stilene står der kun "Stilark.css".

Jeg ved ikke helt hvad du mener med om jeg har omdøbt Stilarket. Men det tror jeg. Selve arket har jeg kaldt LATHANA FOTO og i min mappe på computeren hedder det index.

Jeg har lige prøvet at uploade mit index, men får denne fejl:
"Filtypen html er ikke tilladt.
Upload blev afvist, filen blev identificeret som et muligt angrebsforsøg".
Det var ikke lige meningen.

Mvh. Lone

Lone

Indlægaf Lone » lør 1. okt 2011 20:50

Jeg kunne ikke finde ud af at lægge det ud som en testfil men jeg prøv at tjekke siden www.lathana.dk der kan du se mit problem.

Mvh. Lone

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør 1. okt 2011 21:00

Filen stilark.css er ikke blevet uploaded til serveren, hvilken er grunden til at det ikke virker på den uploadede side.

Jeg ved ikke, om det kan være samme problem hos dig selv, men hvis du har flyttet filen index.html til en anden mappe på din computer, skal du huske også at flytte filen stilark.css over i den samme mappe.
Mvh. Kim

Lone

Indlægaf Lone » lør 1. okt 2011 21:02

Du har ret. Den har jeg ikke kopieret! Det prøver jeg. TUSIND tak for hjælpen indtil videre.