KompoZer / Nvu » Stilark

caper

Stilark

Indlægaf caper » fre 7. okt 2011 10:48

Hej
Som ny bruger af Kompozer har jeg lidt problemer med Skabeloner /stilark.
jeg vil gerne bruge to forskellige skabeloner nemlig, 1-1-3-1-rund-alternativ og 1-1-2-1-rund, kan navnene på stilarkene ændres således de kan lægges i samme mappe selve index filen har jeg ingen problemer med at ændre / skifte navn, 1-1-3-1-rund-alternativ Index fil forbliver som den er, men 1-1-2-1-rund Index filen ændrer jeg til feks.Spanien så er det jeg mener at jeg kan jo ikke bare nøjes med at lægge Spanien Index filen i samme mappe som Index filen fordi så ændres udseenet den mangler filen stilark som hører til den oprindelige skabelon.
Hvorfor nu alt det jo jeg tror der bliver problemer når det hele skal oploades når Index filer og tilhørende stilark ligger i forskellige mapper.

MVH Henning

Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 6.0; Trident/4.0; GTB7.1; SLCC1; .NET CLR 2.0.50727; MDDR; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 3.0.30729; .NET4.0C)

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Stilark

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 7. okt 2011 11:54

Ligesom du ændrer filnavnet på den ene fil, skal du også have ændret filnavnet på det ene stilark. Det er sikkert nemmest at gøre det manuelt:

Omdøb stilarket til spanien-filen til spanien.css - eller et andet sigende navn, hvis den skal bruges til flere andre sider. Husk at beholde filtypen css.

Åbn spanien.html i Notesblok, find teksten: stilark.css - den findes i starten af filen, og lav den om til det samme, som du omdøbte stilarket til. gem filen og luk Notesblok.

Nu skulle de to sider gerne have hvert sit stilark.
Mvh. Kim