KompoZer / Nvu » Adobe Golive 5 vs. KompoZer

kims

Adobe Golive 5 vs. KompoZer

Indlægaf kims » ons 28. dec 2011 23:57

Hej,
Jeg er skiftet fra Windows til MAC, og er dermed gået fra Adobe Golive 5.
Er det muligt i KompoZer at vedligeholde mange sider med få arbejdsgange, f.eks en menu, header, footer osv?
Jeg har et site med omkring 20 sider, og derfor vil jeg gerne kunne vedligeholde de dele der går igen på alle siderne, uden at skulle åbne alle 20 sider.

Mozilla/5.0 (Macintosh; Intel Mac OS X 10_7_2) AppleWebKit/534.52.7 (KHTML, like Gecko) Version/5.1.2 Safari/534.52.7

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Adobe Golive 5 vs. KompoZer

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 29. dec 2011 01:36

KompoZer kan ikke gøre det fuldautomatisk, som de dyre webdesignprogrammer kan. Men du kan alligevel opnå næsten det samme.

Metoden er at benytte et serversidesprog til at inkludere filer, der så indeholder menu, osv. Hvor de dyre programmer kan styre dette for dig, skal det gøres manuelt i KompoZer, dels ved indsættelse af koden, og dels med hensyn til vedligeholdelse af filerne.

Du kan læse lidt mere om metoden her:
http://kimludvigsen.dk/programmer-inter ... in-php.php

Bortset fra det, så blev Golive da også lavet til Mac. Hvis du købte programmet på CD'er, så tjek, om ikke der fulgte en Mac-version med. Du kan vist også downloade Mac-versionen her. Men jeg aner ikke, om Windows-licensen også dækker for Mac-versionen.
Mvh. Kim

kims

Indlægaf kims » tors 29. dec 2011 02:02

Tak for svaret.
Jeg prøver lige at finde CD´en, det kunne jo være at der er en Mac version på den.

PHP Includes er en okay løsning, det bliver lidt mere besværligt, men hvis alternativet er et hundedyrt WYSIWYG program er alt muligt :)

kims

Indlægaf kims » man 6. feb 2012 22:38

MAC understøtter ikke classic :( så det bliver en anden editor.