KompoZer / Nvu » Kildekode fanen gemmer ikke det der er skrevet

Sopitus

Kildekode fanen gemmer ikke det der er skrevet

Indlægaf Sopitus » lør 31. dec 2011 00:52

Hej, Jeg sidder lige og leger lidt med kompozer men er ikke kommet ret langt fordi at koderne bliver slettet når jeg er på fanen kildekode og vil gemme siden eller hvis jeg skifter fane til Normal og Webvisning.

Er der en funktion der er slået til som beskytter mod at skrive i kildekoderne, så man ikke kan rette noget der?.

Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 9.0; Windows NT 6.1; WOW64; Trident/5.0)

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Kildekode fanen gemmer ikke det der er skrevet

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør 31. dec 2011 01:24

Der er ikke nogen beskyttelse af kildekoden, så du burde sagtens kunne rette i den.

Kan du fortælle lidt nærmere, hvad du gør, og hvad der sker? Fortæl også lige, hvilken version af KompoZer du bruger (Hjælp => Om KompoZer).
Mvh. Kim

Sopitus

Indlægaf Sopitus » tors 5. jan 2012 04:27

det er nå jeg prøver at lave et frameset, at den sletter det hele og kompozer har senest skrevet at der skal være body tag i rammen?.
Men der skal ikke være body ifølge mit hæfte.
bruger version 0.7.10 (20070831)

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 5. jan 2012 09:15

Du kan ikke arbejde med rammer i KompoZer. Du kan godt lave sider med rammer, men så skal de enkelte rammer laves som selvstændige sider.

Du bør måske genoverveje brugen af rammer. Det er en teknologi, som var meget brugt midt i 90'erne, men som stort set ingen bruger i vore dage. Har man behov for at indsætte indhold i en ramme, bruger man i stedet tagget <iframe>.

Men iframe bruges til specielle behov, ikke til at sammensætte en side af forskellige dele såsom menu, logo og indhold. Her bruger man i stedet serversideteknologi, hvis man har mange sider, og ellers laver man blot en kopi af hele siden.

Jeg har skrevet lidt om rammer her:
http://kimludvigsen.dk/tips-internet-we ... php#rammer
Mvh. Kim