KompoZer / Nvu » eksisterende hjemmeside i Kompozer

larsplovmann

Geografisk sted: skive

eksisterende hjemmeside i Kompozer

Indlægaf larsplovmann » lør 7. jan 2012 22:12

Hej...

Først lige lidt forhistorie... Jeg har lavet en hjemmeside i Frontpage
http://www.kfumspejderneskive.dk

der er godt nok nogle ting der ikke er lykkedes så godt for mig... bla. så opfører det sig noget mærkeligt, da det f.eks. på nogle af undersiderne virker som om baggrunden ikke ligesom følger med... har jeg sat noget ind på siden ligesom skubbes baggrunden bare ned.... når jeg ser det i frontpage står alt som det skal og vises godt, men i en netbrowser sker dette altså..

Nå, jeg prøvede så at hente kompozer her fra.... men når jeg vil åbne den omtalte side, vises der stort set kun tekst... ingen billeder, ingen banner ingen verdens ting.... hvorfor mon ???

hvis nogle har et par gode fif, råd eller andet til det med siden hører jeg meget gerne om det....

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64) AppleWebKit/535.7 (KHTML, like Gecko) Chrome/16.0.912.75 Safari/535.7
Med musikalsk hilsen
Lars Plovmann

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: eksisterende hjemmeside i Kompozer

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør 7. jan 2012 22:29

Hvordan åbner du siden? Som et websted eller åbner du siden fra din egen computer?

Når jeg åbner siden som et websted, får jeg fint vist logoet. De skiftende billeder midt på siden vises ikke, fordi de er indsat ved hjælp af et JavaScript. De vil dog kunne ses, hvis den redigerede side uploades og vises i en browser.

Men du vil sikkert være bedst tjent med at lave siden forfra, det behøver ikke være så svært. Problemet med den nuværende side er, at den ikke overholder standarderne, hvorfor den måske ikke vises som tiltænkt. Hos mig vises de skiftende billeder fx oven på teksten midt på siden.

Du kan fx starte med en skabelon, der ligner din nuværende side - du kan finde en her:
http://kimludvigsen.dk/libris/kompozer/ ... /index.php
Mvh. Kim

larsplovmann

Geografisk sted: skive

Indlægaf larsplovmann » søn 8. jan 2012 12:13

hej Kim, og tak for svarerne..
Den side du kan åbne og se på nettet er jo den version jeg har lavet i frontpage.. Det jeg mente med det var at jeg havde downloaded Kompozer og så åbnede jeg så min hjemmeside I kompozer internt på min pc.. SÅ kan jeg ikke se header billede, baggrunde,billeder, ja faktisk og næsten kun tekst....

vælger jeg nu at starte forfra, og lave en ny side i kompozer ud fra en skabelon, som du sendte link til, kan jeg så nemt selv tilføje flere knapper til undersider osv. ?? Er man mere " låst" med kompozer end f.eks frontpage eller dreamweaver ???

Findes der flere skabeloner end dem der er under dit sendte link ??

Hvordan med sådan noget som billedegalleri osv. findes det, ellr laver man selv det ???
Med musikalsk hilsen
Lars Plovmann

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn 8. jan 2012 13:44

Når du loader hjemmesidefilen lokalt, så er problemet nok, at du ikke har billederne liggende lokalt - eller at de ikke ligger det rette sted.

Du kan tilføje flere knapper til mine skabeloner - teksten på skabelonerne fortæller lidt om, hvordan det gøres. Du kan finde masser af skabeloner på internettet - også nogle som er stort set færdige hjemmesider. Mine skabeloner er blot grundstenen til hjemmesiden. Du kan evt. søge på Google efter: templates home page - men vær opmærksom på, at nogle skabeloner kan låse dig fast, fordi de bruger specielle koder, og at siderne muligvis ikke kan redigeres i KompoZer.

Du er ikke låst med KompoZer. Programmet bruger standardoverholdende kode, så siden kan efterfølgende redigeres i et hvilket som helst program.

Billedgallerier kræver specielle koder - JavaScript eller serversidescripts. Man kan finde nogle på internettet, som så kan indsættes manuelt i KompoZer.

Du kan også vælge at lave hjemmesiden med et CMS, hvor du laver siden på en hjemmeside. Det er nok nemmere at komme i gang med. Andre kan måske foreslå et CMS - jeg har ikke så meget styr på dem. Med et CMS vil det også være nemt at lave et billedgalleri.
Mvh. Kim