KompoZer / Nvu » Formular

jmsjms

Formular

Indlægaf jmsjms » man 21. maj 2012 19:40

Er der en der kan skære ud i pap for mig hvordan jeg laver en formular hvor
folk kan tilmelde sig en begivenhed, har forsøgt i 4 dage nu og kan sgu ikke finde ud af det

Mvh Jesper

Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 9.0; Windows NT 6.1; WOW64; Trident/5.0; BOIE9;ENUS)

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Formular

Indlægaf Kim Ludvigsen » man 21. maj 2012 19:57

Du kan sagtens lave formularen i KompoZer, men den vil ikke virke. For at få en formular til at håndtere data som fx en tilmelding, skal du benytte et serversidescript, det vil sige, et lille program som afvikles på serveren.

Der findes forskellige scriptsprog, så du er afhængig af, hvad du har på dit abonnement på webhotellet. Hvis du kan bruge scriptsproget PHP, kan du evt. bruge det script og den formular, jeg har lavet her:
http://kimludvigsen.dk/programmer-inter ... in-php.php
Der er også anvisning på, hvordan du indsætter koden ved hjælp af KompoZer.

Hvis dit abonnement på webhotel i stedet understøtter scriptsproget ASP, er du værre stillet, da KompoZer ikke understøtter brugen af ASP.
Mvh. Kim

Gæst

Indlægaf Gæst » man 21. maj 2012 20:09

Takker for info men kan ikke lige forstå hvad der sker mit web hotel er PHP
men tjek lige denne adresse http://www.jms2.dk/tilmeld.html

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » man 21. maj 2012 20:46

Det ser ud som om, du har fået kopieret forkert ind i KompoZer. Hvordan har du indsat koden? Har du kopieret direkte fra min hjemmeside?

Når jeg spørger, så er det fordi, du ikke har fået kopieret denne kode og efterfølgende kode korrekt:
<textarea name="besked" style="width: 375px; height: 100px;" rows="5" cols="40"></textarea>

Du mangler koden: </textarea> og har i stedet en skråstreg her: cols="40" />

Det er muligvis den forkerte kopiering af ovenstående, der forårsager de efterfølgende forkerte koder. Prøv at starte forfra med kopieringen.
Mvh. Kim