KompoZer / Nvu » .js programering

Lucas

.js programering

Indlægaf Lucas » ons 7. nov 2012 17:31

jeg sidder og roder med en hjemmeside som der skal ændres på.
jeg bruger programmet kompozer på dansk.

På websiden er der en menu bjælke som er lavet i .js
jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan jeg ændrer linkene/designet under menuerne osv ?

Jeg er helt grøn og kan ikke selv skrive alle der der koder mv.
så hvis det kan skæres ud i pap lidt af la wysiwyg

yderligere, hvordan centerer jeg hele siden, og helst så den automatisk
retter sig ind efter de forskellige browsere der findes ?

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64) AppleWebKit/537.4 (KHTML, like Gecko) Chrome/22.0.1229.94 Safari/537.4

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: .js programering

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 8. nov 2012 09:22

Du kan ikke redigere JavaScript i kompozer. Du skal åbne js-filen i en tekst-editor og tilrette menuen.

Alternativt kan du prøve at finde en menu som ikke er lavet med JavaScript. Prøv fx at søge på "menu" og "css".

Med hensyn til centrering er det svært at give direkte vejledning uden at se din side.
Mvh. Kim

Gæst

Indlægaf Gæst » tors 8. nov 2012 15:15

Kim Ludvigsen skrev: Du kan ikke redigere JavaScript i kompozer. Du skal åbne js-filen i en tekst-editor og tilrette menuen.

Alternativt kan du prøve at finde en menu som ikke er lavet med JavaScript. Prøv fx at søge på "menu" og "css".

Med hensyn til centrering er det svært at give direkte vejledning uden at se din side.

Hej Kim
Jeg sidder og roder med denne side
www.bjaelkebyg.dk
og hvis du ser menuerne passer de ikke ind under hver kategori
fx trykker du på billede galleri kommer bjælken frem under malerafd.

så hvordan får jeg dem tilpasset ? jeg har siddet og gloet på koderne hele dagen uden at komme et hak videre.

Yderligere vil jeg gerne have det sådan at ALLE sider er i den samme størrelse og at de alle er i midten, men samtidig skal det også være sådan at de tilpasser sig den enkelte browser ??

jeg bruger dansk kompozer
og webmatrix til at redigere menuen i

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 8. nov 2012 16:36

Jeg er lidt handicappet i øjeblikket. Jeg har kun netadgang via en mobim, og i den kan jeg ikke se koderne på din side. Jeg skal nok svare dig, men der går nogle dage, før jeg får adgang til en pc.

Er det den menu, der er lavet i JavaScript? I så fald kan du få en i css, der ser ens ud, men som er nemmere at vedligeholde og hurtigere at hente for de besøgende.
Mvh. Kim

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 8. nov 2012 16:45

Tilføjelse: hvis du ikke har hørt fra mig om en uge og du ikke selv har fået løst problemet så skriv en rykker her.

Du skal for øvrigt nok have fundet en anden menu hvis siden skal fungere på en mobil. Menuen fungerer i hvert fald ikke på min mobil.
Mvh. Kim

Gæst

Indlægaf Gæst » tors 8. nov 2012 17:01

Kim Ludvigsen skrev: Tilføjelse: hvis du ikke har hørt fra mig om en uge og du ikke selv har fået løst problemet så skriv en rykker her.

Du skal for øvrigt nok have fundet en anden menu hvis siden skal fungere på en mobil. Menuen fungerer i hvert fald ikke på min mobil.

ok, jeg må prøve at se om jeg kan finde en nem måde at lave en
menu på i det der css.

har du et link eller noget til noget som er nemt at gå til `?

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 8. nov 2012 19:09

Prøv at tjekke denne side:
http://www.webdesign101.dk/www/cssmenu/
Mvh. Kim

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » man 12. nov 2012 08:02

Med hensyn til centrering af siden:

Åbn siden i KompoZer => klik på fanen til kildekodevisning => Find denne linje, som er en af de første linjer:
<body style="background-color: rgb(255, 255, 255); width: 1042px; text-align: center;">
Slet dette fra linjen:
width: 1042px;
Så den nu ser sådan ud:
<body style="background-color: rgb(255, 255, 255); text-align: center;">

Gem filen og upload den til webserveren.
Mvh. Kim