KompoZer / Nvu » link til mailadresse

flemmings

link til mailadresse

Indlægaf flemmings » fre 4. jan 2013 23:23

Et lille, men dog irriterende problem:

på siden mardi.dk har jeg et link, der hedder Kontakt, og som henviser til min mailadresse. Når man klikker, kommer man også frem til at kunne skrive og sende en mail, men i baggrunden optræder nu en blank side. Kan man få f. eks. "Ny meddelelse" frem oven på så at sige den oprindelige side mardi.dk.

mvh.

Flemming

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0) AppleWebKit/537.11 (KHTML, like Gecko) Chrome/23.0.1271.97 Safari/537.11

flemmings

Re: link til mailadresse

Indlægaf flemmings » fre 4. jan 2013 23:28

Undskyld - hvor dum kan jeg være. Det var bare at skrive "åbn i denne ramme."

flemmings

Indlægaf flemmings » fre 4. jan 2013 23:38

Nej, det var det alligevel ikke. Der kommer som baggrund for Ny meddelelse i Google Chrome et nyt faneblad, som hedder Ikke navngivet! Skal jeg i Kompozer evt. fjerne krydset i det felt, der hedder Relativ URL (jeg aner ikke, hvad det er)

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør 5. jan 2013 02:02

Det er ikke hjemmesiden, der er noget galt med, det er din opsætning af Chrome. Når du laver et link til en mailadresse, så er det op til den besøgendes browser, hvordan det link skal behandles, og der behandler din Chrome så linket "forkert".

I min Firefox åbner et klik på linket en ny mail i Thunderbird - og ingen ekstra side. I min Chromium (en særlig udgave af Chrome) i Linux, åbner et klik på linket en ny mail i Gmail på samme faneblad, altså ingen ny fane. Begge programmer benytter standardopsætningen med hensyn til behandling af maillinks.
Mvh. Kim

flemmings

Indlægaf flemmings » lør 5. jan 2013 03:13

Tak for dit svar, men jeg forstår det ikke helt. Hvis jeg i Chrome klikker på en mailadresse på en tilfældig webside (f. eks. den midt på siden her: http://brotherskeeper.dk/), så åbner den på samme side, hvor der hos mig oprettes en ektra blank side, hvori den åbnes.

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør 5. jan 2013 03:32

Jeg fik ikke kigget i din kode tidligere, jeg tjekkede kun, hvordan det virkede, og her virker det som sagt fint. Men jeg kan se, du har et dobbeltlink i koden og en unødvendig henvisning. Det kan være årsagen til problemet hos dig.

Jeg har ikke adgang til en KompoZer i øjeblikket, så jeg kan kun hjælpe dig med at ændre det i kildekodevisning.

Åbn siden i KompoZer, og klik på fanen til kildekodevisning. Find denne kode:
<a href="mailto:fcn@mardi.dk" target="_top">Kontakt</a><a target="_top" href="mailto:fcn@mardi.dk">
</a><a href="mailto:fcn@mardi.dk" target=""><br></a>

Og udskift den med denne kode:
<a href="mailto:fcn@mardi.dk">Kontakt</a>

Gem og upload siden, så bør det virke.
Mvh. Kim

flemmings

Indlægaf flemmings » lør 5. jan 2013 15:55

Så virker det. Tak skal du have.