Oversættelse af Mozilla-produkter » Begivenheder i Dags dato-panel

Karl Erik

Geografisk sted: Hirtshals

Begivenheder i Dags dato-panel

Indlægaf Karl Erik » tors 7. aug 2008 16:45

Jeg forstår at der er en ny version af Lightning på vej. I den forbindelse vil jeg bede rette vedkommende om at overveje en ændring.

I dags dato-panelet er begivenheder listet under "Gå til i dag", "I morgen" og "Snart". Jeg ville forvente at der stod "Gå til" foran alle punkter, eller, som jeg langt forestækker, "I dag", "I morgen" og "Snart".
Karl Erik

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 7. aug 2008 16:52

Er det forståeligt for alle, hvad der menes, hvis der blot står "I dag" osv.?
Mvh. Kim

hansen
MozillaDanmark

Indlægaf hansen » tors 7. aug 2008 16:55

Hvad er de engelske oversættelser?

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 7. aug 2008 17:07

Jeg ved det ikke. Og jeg har desværre slet ikke en virkende Lightning i øjeblikket. Af en eller anden grund vil Lightning ikke virke sammen med min Thunderbird, og jeg har ikke fået taget mig sammen til at finde årsagen. Det er sikkert noget OS/2-specifikt.

Jeg kan forestille mig, at forskellen i oversættelsen skyldes, at vi i tidligere versioner kun have en "Gå til i dag"-knap, og at den betegnelse så har fået lov at overleve, mens de andre har fået mere mundrette navne.
Mvh. Kim

Jesper Kristensen
MozillaDanmark

Geografisk sted: København

Indlægaf Jesper Kristensen » tors 7. aug 2008 18:05

"Gå til" lyder forkert.

Teksten står som en overskrift med et lille [+/-] foldeikon ved siden af.

Begivenheder, som matcher overskriften, vises neden under, når den er foldet ud.

Man "går" altså ingen steder hen, når man klikker på den. Man bliver hvor man er i samme skærmbillede.

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 7. aug 2008 18:09

Ok, jeg retter det til "I dag", når vi kommer så langt.
Mvh. Kim

Kulu

Geografisk sted: Århus

Indlægaf Kulu » tors 7. aug 2008 23:21

Plus det med dato ved "snart" når det drejer sig om 'hele dagen' som er nævnt i indlægget http://forum.mozilladanmark.dk/viewtopic.php?t=4392 - men det skulle vist være anmeldt til et andet forum
Vh Kurt

Karl Erik

Geografisk sted: Hirtshals

Re: Begivenheder i Dags dato-panel

Indlægaf Karl Erik » ons 10. feb 2010 17:46

I min Lightning 1.0b1 står der igen "Gå til i dag", "I morgen" og "Snart", var det ikke rettet?
Karl Erik

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 10. feb 2010 18:03

Jeg ved ikke, hvorfor det ikke er blevet rettet, men nu har jeg lige rettet det (igen). Tool-tippet vil stadig sige "Gå til i dag", men de andre steder er rettet til "I dag".
Mvh. Kim

jensen

Dags dato panel - Gå til i dag

Indlægaf jensen » tirs 11. maj 2010 23:40

Kim Ludvigsen skrev: Jeg ved ikke, hvorfor det ikke er blevet rettet, men nu har jeg lige rettet det (igen). Tool-tippet vil stadig sige "Gå til i dag", men de andre steder er rettet til "I dag".

Der står stadig "Gå til i dag".
Er det ligesom historien om flynderen fra det dybe vand, hvor manden siger "... for min kone Ilsebil hun vil hvad jeg ikke vil"? :?
Venlig hilsen Kurt

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 12. maj 2010 09:33

Jeg må erkende, at jeg ikke husker, at vi har ændret. Men jeg vil forsvare den nuværende tekst. I gamle dage havde vi knapper i værktøjslinjen til månedsvisning, ugevisning og til at gå til dags dato. Og der gav det god mening med "I dag". Man ved, man kan klikke på en knap.

Med det nye layout synes jeg, det er en fordel med "Gå til i dag", da man ikke umiddelbart kan regne ud, at det er en klikbar knap.
Mvh. Kim

jensen

Indlægaf jensen » ons 12. maj 2010 22:02

Måske misforstår vi hinanden. Det er "Idag oversigten" i højre side af TB, der står "Gå til i dag" "I morgen" "Snart".

Her synes jeg ikke det er relevant med Gå til i dag, men kun I dag.
Venlig hilsen Kurt

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Jørgen Rasmussen » ons 12. maj 2010 22:26

Hej Jensen

Så vidt jeg kan se vil det kun være i tooltippet, der kommer til at stå Gå til i dag. Nedenunder kommer der til at stå I dag, I morgen og Snart.
Der er så længe siden det er blevet rettet, at vi nok havde glemt det.
Den seneste version af Lightning er en betaversion, der ikke indeholder de opdaterede sprogfiler. Det skulle der være rådet bod på når den endelige version udkommer.
Hilsen Jørgen