Oversættelse af Mozilla-produkter » Thunderbird 3.

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Thunderbird 3.

Indlægaf Jørgen Rasmussen » ons 17. dec 2008 18:12

Hej MozillaDanmark

hansen skrev:
Firefox 3 er blevet meget bedre, og jeg håber at Thunderbird 3 kan komme op på samme niveau, men det er voldsomt tidskrævende at oversætte og teste.
http://forum.mozilladanmark.dk/viewtopic.php?t=4785

Hvordan ser det ud med oversættelse og test af Thunderbird 3? Er der evt. nogle filer der skal kigges igennem?

Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; da; rv:1.9.0.5) Gecko/2008120122 Firefox/3.0.5
Hilsen Jørgen

hansen
MozillaDanmark

Indlægaf hansen » ons 17. dec 2008 18:46

Er ikke gået i gang endnu. Der mangler så mange features, så jeg gider ikke at oversætte flere gange.

Har dog allerede planlagt nogle ændringer - foruden dem i forummet.
Adressekort => Kontakt(er)
Postliste => Adresseliste (måske, skal nok ses sammen med kontakter)
Gennemlæse det meste af konto-indstillinger/oprettelse m.m.
Og så en håndfuld andre strenge, som bliver genskrevet eller forkortet.

Når udviklerne selv ved hvornår Thunderbird bliver udgivet, så er det værd at lege med.

Hantu

Re: Thunderbird 3.

Indlægaf Hantu » ons 31. mar 2010 10:32

For mig virker det, som om de ikke har tested Thunderbird 3 overhovedet, den crasher hele tiden på xp vista og 7, har ikke testet linux endnu men tvivler på det bliver meget bedre, den kan ikke håndtere mange mails af gangen for den index funktion får Thunderbird til at crashe og hvad være er at du bag efter skal ind i task manager for at lukke lortet ned under processes.

Alt i alt kan jeg ikke anbefale nogle Thunderbird 3 og kan kun anbefale folk at hente version 2 for den køre, i stedet for at crash.

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 31. mar 2010 10:40

Hantu skrev: For mig virker det, som om de ikke har tested Thunderbird 3 overhovedet, den crasher hele tiden på xp vista og 7

Du kan så være med til at teste: Har du prøvet at starte i fejlsikret tilstand for at se, om det gør noget forskel?

Hantu skrev: den kan ikke håndtere mange mails af gangen for den index funktion får Thunderbird til at crashe

Hvad mener du med mange mails? Har du prøvet at slå indekseringen fra for at se, om det gør en forskel?
Mvh. Kim

Hanto

Indlægaf Hanto » ons 31. mar 2010 13:58

Være med til at teste? den skulle gerne være ude af beta.

Indekseringen kan ikke slås fra den gør det alligevel.

Også er Thunderbird 3 bare generelt langsomt til at start op, vise emails.
Også fryser den fra tid til anden, eneste løsning jeg kan finde er at installere Thunderbird 2, men det kræver at man starter pc'eren i fejlsikret tilstand og sletter alt indhold af program mappen før du kan installere ny version, da der er en fil der sidder i hukommelsen der ikke kan lukkes ned uden at man er startet i fejlsikret tilstand.

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 31. mar 2010 14:02

Hanto skrev: Være med til at teste? den skulle gerne være ude af beta.

Det var lettere humoristisk ment. Thunderbird er selvfølgelig blevet gennemtestet inden udsendelsen. Problemet er sandsynligvis lokalt.
Mvh. Kim