Oversættelse af Mozilla-produkter » Firefox 3.5 nærmer sig

Jesper Kristensen
MozillaDanmark

Geografisk sted: København

Firefox 3.5 nærmer sig

Indlægaf Jesper Kristensen » fre 22. maj 2009 11:00

Firefox 3.5 er ved at være færdig, og den danske oversættelse skal derfor også testes. Den kan downloades til Windows, Mac og Linux. (Linksne er til "nightly" udgaver, som opdateres automatisk hvert døgn, og ikke er testet for fejl)

Nogle af de væsentligste nyheder i Firefox 3.5, som har krævet oversættelse, er ændrede indstillinger for privatliv, en ændret funktion for at rydde historik (før kaldt "privat data"), den nye privat browsing-funktion og en omskrevet fejlside til visning af certifikatfejl. Jeg har sikkert også glemt en del andre.

Andre nyheder i den danske udgave af Firefox 3.5, som ikke direkte er oversættelse, er en indbygget dansk ordbog fra www.stavekontrolden.dk og at Ctrl+Enter i adresselinjen nu leder dig til www.hvad-du-har-indtastet.dk i stedet for www.hvad-du-har-indtastet.com.

Så hvis du har mod på at prøve en ikke-færdig browser og hjælpe med at rapportere fejl du måtte finde, så giv den nye version en prøvetur.

Tip: Hvis du vil have mulighed for at gå tilbage til den seneste udgave af Firefox 3.0 efter du har testet den nye udgave, bør du før du opgraderer lave en backup af brugerdata, som du så bør gendanne før du går tilbage til den gamle version.

Finder du fejl, kan skrive dem på vores wiki eller alternativt her i forum. (Vi foretrækker wikien, men du kan skrive i forummet uden at kende wikisyntaks og oprette bruger)

Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; da; rv:1.9.1pre) Gecko/20090521 Shiretoko/3.5pre (.NET CLR 3.5.30729)

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Firefox 3.5 nærmer sig

Indlægaf Jørgen Rasmussen » fre 22. maj 2009 12:24

Kunne man få tilføjet Ctrl+Q til menupunktet Afslut i menuen Filer? Ligesom i Thunderbird.
Jeg har ikke skrevet det i wikien, da det ikke er en "rigtig" fejl.
Hilsen Jørgen

hansen
MozillaDanmark

Indlægaf hansen » fre 22. maj 2009 12:50

Det er blevet fjernet fra den engelske. Mener ikke vi kan tilføje command-keys, som ikke optræder i den engelske udgave.

Mikkel556

Re: Firefox 3.5 nærmer sig

Indlægaf Mikkel556 » lør 20. feb 2010 13:39

Jeg ved godt at dette ikke har noget med dette at gøre men hvorfor kan man ikke download Mozilla Firefox 3.5 mere og hvis man kan så lig lige et link..

jeje

Re: Firefox 3.5 nærmer sig

Indlægaf jeje » lør 20. feb 2010 14:37

Mikkel556 skrev: Jeg ved godt at dette ikke har noget med dette at gøre men hvorfor kan man ikke download Mozilla Firefox 3.5 mere og hvis man kan så lig lige et link..

http://www.mozilla.com/en-US/firefox/all-older.html