Oversættelse af Mozilla-produkter » Hjælp dansk op i top 10 på Babelzilla. Kom og vær med!

AlleyKat
MozillaDanmark

Geografisk sted: Odense

Hjælp dansk op i top 10 på Babelzilla. Kom og vær med!

Indlægaf AlleyKat » lør 18. jul 2009 12:55

Lige en hurtig status på danske oversættelser på Babelzilla-projektet, som er et online (brugervenligt) oversættelsessystem til Mozilla-udvidelser og -programmer.

Danmark ligger i øjeblikket på en ganske flot 14. plads over oversatte udvidelser i Babelzillas "Web Translation System". 382 danske oversættelser ligger der i øjeblikket i systemet, hvilket er lige over 53% af alle på Babelzilla registrerede udvidelser. Ikke noget dårligt resultat!

Men det ville på den anden side set være rigtigt rart at vi igen nåede op i top-10. Så kom og vær med - det koster kun et sted mellem et par minutter og et par timer at få oversat netop din favorit-udvidelse til dansk, og det er både hurtigt og nemt i WTS-systemet. Du gør i samme vending en masse andre danske udvidelses-brugere glade og hjælper med at promovere vores smukke danske sprog overfor de 'store' ude i verden.

Tilmelding på Babelzilla er 100% gratis og 100% uforpligtende - og selve tilmeldingen er præcis lige så nem som at tilmelde sig dette forum.

For at gøre det ekstra nemt er her et par praktiske links:
* Opret dig først på Babelzilla
* Listen over udvidelser der mangler dansk sprog
* Listen over udvidelser der blot mangler en opdatering
* Det danske forumområde for oversættere

Er der noget der driller - et besværligt udtryk, problemer med brugen af WTS'en, synes du at udvidelsen indeholder lidt for mange linjer eller noget andet, skal du ikke tøve med at poste hér i forummet eller på den danske sektion af Babelzilla, så arbejder vi sammen om at få tingene fikset.

Meld dig under de rød-hvide faner nu og kast dig over en udvidelse eller 2, alliér dig evt. med en ven og/eller veninde og samarbejd om en fordanskning af en populær udvidelse, og vær med til at give lidt tilbage til det danske og internationale Mozilla-community som har bragt dig så storartede programmer som Firefox, Thunderbird og mange flere. Og få samtidig dit eget navn i en Mozilla-udvidelse der bruges verden over!
[size=75]MvH
Finn Sørensen // AlleyKat[/size]

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør 18. jul 2009 13:33

Jeg har desværre ikke tiden til det. Men af ren nysgerrighed, kan vi ikke få top-listen (1-15) med lande og antal oversættelser?

Og så vil jeg lige tilføje, at det er godt gået med en 14. plads. Det skyldes ikke mindst din indsats!

Ja, jeg ved godt, der er andre aktive Babelzillaoversættere herinde, men Alleykat er meget aktiv.
Mvh. Kim

AlleyKat
MozillaDanmark

Geografisk sted: Odense

Indlægaf AlleyKat » man 20. jul 2009 22:39

Billede
Klik for at se billedet i fuld størrelse. Håber det er ok på denne måde! ;)
[size=75]MvH
Finn Sørensen // AlleyKat[/size]

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » man 20. jul 2009 22:56

Tak!

Imponerende med de franskmænd.
Mvh. Kim

Jan_A

Geografisk sted: Nordvestsjælland

Re: Hjælp dansk op i top 10 på Babelzilla. Kom og vær med!

Indlægaf Jan_A » søn 3. jan 2010 20:40

Hejsa Alle

Jeg har fulgt Finn's opfodring og forsøgt mig med en oversættelse af tilføjelsen "WiseStamp" på BabelZilla.

Er der en venlig sjæl, som på et tidspunkt er frisk og kaste et blik på resultatet, inden jeg går videre ?

Mvh.

Jan A
/ Mvh. Jan_A

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Jørgen Rasmussen » søn 3. jan 2010 20:44

Hej Jan_A

Jeg skal nok kigge på den. Det bliver først senere i aften eller i nat.
Hilsen Jørgen

Jan_A

Geografisk sted: Nordvestsjælland

Indlægaf Jan_A » søn 3. jan 2010 20:48

Super....

Det bliver spændende om du synes den kan bruges.

Ser frem til at høre fra dig.

Jan A
/ Mvh. Jan_A