Oversættelse af Mozilla-produkter » Manglende oversættelse i 4b8!? "Options" -> "Indstillinger"

tbj

Manglende oversættelse i 4b8!? "Options" -> "Indstillinger"

Indlægaf tbj » tors 30. dec 2010 16:11

Jeg er hoppet med på 8. betaversion af firefox 4 efter at have læst omtalen på bloggen.

Jeg synes den fungerer rigtigt fint, og den danske oversættelse er super. Jeg har således kun bemærket en manglende oversættelse indtil nu.

I firefox øverst til venstre og det almindelige menusystem under funktioner:
"Options". Skal det ikke oversættes til "Indstillinger"? Når man kommer ind i indstillingerne, så er navnet korrekt, men linksene dertil hedder options. I "menu-knappen" øverst til venstre, skal man endvidere først vælge menuen options for at kunne vælge underpunktet options og komme ind i indstillinger. Ved ikke om begge skal hedde indstillinger, eller om den første options skal bibeholdes...

Jeg ved ikke, om det bare er noget I endnu ikke har nået at oversætte, men når jeg nu havde bemærket det, ville jeg ikke undlade at give beskeden videre.

mvh og godt nytår!
Thomas

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0; rv:2.0b8) Gecko/20100101 Firefox/4.0b8

sskroeder
MozillaDanmark

Geografisk sted: Odense, Danmark

Re: Manglende oversættelse i 4b8!? "Options" -> "Indstilling

Indlægaf sskroeder » lør 1. jan 2011 19:03

Hej Thomas

Tusind tak for din henvendelse...

Fejlen skyldes at den nøgle, som indeholder tekststrengen for det menupunkt, i perioden fra Firefox 4 b7 til b8 har ændret navn, og denne ændring er ikke blevet foretaget i den danske udgave af mig endnu.

Derfor sker der det, at den engelske version af tekststrengen "skinner igennem" (punktet hedder "Options" i den engelske version)

Så snart jeg får rettet denne nye nøgle/tekststreng (formentlig i morgen), så vil alle, der efterfølgende henter Firefox 4 beta 8, se et korrekt dansk menupunkt...

Igen, tak fordi du brugte tid på at gøre os opmærksom på denne manglende oversættelse.
Det er brugere som dig, der kommer med korrektioner og gode bidrag, som gør at vi bestræber os ekstra for at levere så god en version af Firefox som muligt...

mvh og Godt Nytår
/Søren Munk Skrøder