Oversættelse af Mozilla-produkter » Bitbucket issues?

Jesper Kristensen
MozillaDanmark

Geografisk sted: København

Bitbucket issues?

Indlægaf Jesper Kristensen » ons 14. nov 2012 18:02

Jeg har tænkt lidt over om vi skal prøve at bruge Bitbucket issues til at kolde styr på ting der skal rettes. Jeg synes ikke vi skal bruge det til småting der lige hurtigt skal rettes, men hvis noget kræver en diskussion først eller man ikke lige har tid til at rette det med det samme, ville det være godt med et sted hvor det er tydeligt hvad der mangler. Vi har indtil nu brugt forummet til det. Et Iusse på Bitbucket fungerer nogenlunde som et emne i forummet. En ulempe ved forummet er at det ikke er nemt at se hvad der er færdigt og hvad der mangler at blive fulgt op på. Som erstatning har vi brugt http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/L10n:Firefox men det er lidt besværligt at holde den wiki-side opdateret. Med issues har hvert issue en klart defineret status, som man kan filtrere og søge på.

Jeg har lavet et test-issue her:
https://bitbucket.org/mozilladanmark/mo ... tatus=open

Hvad siger i til det?

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0; rv:16.0) Gecko/20100101 Firefox/16.0

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Bitbucket issues?

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors 15. nov 2012 08:20

Jeg kan se både en ulempe og en måske-fordel:

Ulempen vil være, at det sikkert kun vil være oversætterne, der ser og kommenterer på issues, så vi ikke input fra andre. Men der er nu ikke så mange, der har blandet sig i forvejen, så måske ulempen ikke er så stor igen.

Til gengæld holder vi forummet mere "rent", forstået på den måde, at en brugers søgning efter en løsning på et problem ikke risikerer at føre til en debat om oversættelse, men til en løsning på problemet.
Mvh. Kim

Jesper Kristensen
MozillaDanmark

Geografisk sted: København

Re: Bitbucket issues?

Indlægaf Jesper Kristensen » tors 15. nov 2012 18:45

Ja, synligheden for dem som allerede følger med i forummet kan være et problem. Hvis vi bruger det må vi sørge for at linke til bitbucket de rigtige steder fra vores side. måske vi kan integrere bitbucket-feedet på en måde, lige som vi integrerer feeds fra forummet og bloggen på forsiden.