KompoZer / Nvu » Oversættelsfejl i Nuv

Louis

Geografisk sted: Sydsjælland, Danmark

Oversættelsfejl i Nuv

Indlægaf Louis » fre 1. jul 2005 20:50

Når mn højreklikker på et faneblad i Nvu står der "New tab". Der skulle nok have stået: "Nyt faneblad".
Mvh. Louis
Mail: louis@louis.dk
MSN: louis@louis.dk
Jabber: louis@jabber.dk
Registreret Linuxbruger nr.: 405248
FSF medlem nr.: #7287
FSFE medlem nr.: #1398

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Oversættelsfejl i Nuv

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør 2. jul 2005 09:11

Louis skrev: Når mn højreklikker på et faneblad i Nvu står der "New tab". Der skulle nok have stået: "Nyt faneblad".

Jeg har lagt en rettet version op, men der er vist endnu en fejl, som jeg har lidt sværere ved at få rettet. Hvad hedder det øverste menupunkt, når du klikker på "Hjælp"?

I den nye version står det på engelsk, men når man installerer XPI'en står det korrekt på dansk. Jeg har på fornemmelsen, at fejlen skyldes en manglende registrering af den oversatte fil, og det kan jeg ikke umiddelbart finde ud af at rette.
Mvh. Kim

Louis

Indlægaf Louis » lør 2. jul 2005 11:29

Kim Ludvigsen skrev:
Louis skrev: Når mn højreklikker på et faneblad i Nvu står der "New tab". Der skulle nok have stået: "Nyt faneblad".

Jeg har lagt en rettet version op, men der er vist endnu en fejl, som jeg har lidt sværere ved at få rettet. Hvad hedder det øverste menupunkt, når du klikker på "Hjælp"?

I den nye version står det på engelsk, men når man installerer XPI'en står det korrekt på dansk. Jeg har på fornemmelsen, at fejlen skyldes en manglende registrering af den oversatte fil, og det kan jeg ikke umiddelbart finde ud af at rette.

kan du få det rettet?
Mvh. Louis

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør 2. jul 2005 12:01

Louis skrev: kan du få det rettet?

Jeg har allerede brugt nogle timer på det uden held. Jeg har ikke opgivet, men der vil nok lige gå nogle dage, før jeg får tid igen.

Det er heldigvis en meget lille fejl. Det er meget mere irriterende, at jeg ikke kan få uploaded Linux-versionerne til Mozilladanmark.
Mvh. Kim

Louis

Indlægaf Louis » lør 2. jul 2005 12:06

Kim Ludvigsen skrev:
Louis skrev: kan du få det rettet?

Jeg har allerede brugt nogle timer på det uden held. Jeg har ikke opgivet, men der vil nok lige gå nogle dage, før jeg får tid igen.

Det er heldigvis en meget lille fejl. Det er meget mere irriterende, at jeg ikke kan få uploaded Linux-versionerne til Mozilladanmark.

Er det ikke kun ordet "Hjælpe-indeks" der er oversat selve hjælpe-indekset er ikke oversat til dansk vel?
Mvh. Louis

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør 2. jul 2005 12:22

Louis skrev: Er det ikke kun ordet "Hjælpe-indeks" der er oversat selve hjælpe-indekset er ikke oversat til dansk vel?

Det er kun menupunktet, hjælpeteksten er ikke oversat, og det er heller ikke noget, jeg vil gå i gang med (andre er dog mere end velkomne).

Jeg er ved at lave en trin for trin-guide til min hjemmeside, den skulle gerne blive bedre end hjælpeteksten, ikke mindst fordi der er bedre mulighed for illustrationer, men det trækker ud med at få den færdig.

På et tidspunkt vil jeg nok også lige oversætte brugerfladen til hjælpefunktionen - altså menupunkterne og popop-teksterne over knapperne.
Mvh. Kim

ole

Geografisk sted: Fredericia

Indlægaf ole » lør 2. jul 2005 12:37

I Linux-udgaven står der også "Help Contents" som første punkt i Hjælp-menuen, så det er ikke kun din udgave, den er gal med.

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør 2. jul 2005 13:03

ole skrev: I Linux-udgaven står der også "Help Contents" som første punkt i Hjælp-menuen, så det er ikke kun din udgave, den er gal med.

Det er lidt irriterende. Menupunktet er oversat i en ny fil, der kun indeholder et par andre punkter. Jeg har ikke den ringeste ide om, hvor filen skal registreres.

Det virker i XPI'en, så når jeg får lidt tid, må jeg prøve at finde ud af, hvor forskellen mellem de to ligger.
Mvh. Kim