Thunderbird & Lightning » mbox til pst

Maja

mbox til pst

Indlægaf Maja » man 14. mar 2011 12:04

Er der en venlig sjæl som ved hvordan jeg exportere mine dataer fra thunderbird til outlook 2010 dvs konvertere fra mbox til pst?

Jeg skal grundet arbejde skifte retur til Outlook 2010 og der er ikke indbygget en export mulighed i Thunderbird.
Er bestemt ingen haj til det her, men jeg har nu forsøgt at finde en løsning de sidste par uger og intet synes at virke.

Venligst Maja

Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 6.1; WOW64; Trident/4.0; GTB6.6; SLCC2; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 3.0.30729; Media Center PC 6.0; eSobiSubscriber 2.0.4.16; .NET4.0C)

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: mbox til pst

Indlægaf Jørgen Rasmussen » man 14. mar 2011 17:26

Hej Maja

En direkte eksport (med konvertering) er vist ikke mulig. Jeg har dog nogle bud på hvordan det måske kan lade sig gøre.
1) Der findes forskellige programmer, der skulle kunne konvertere fra mbox-formatet til pst-formatet. Jeg kender ikke kvaliteten eller prisen på disse programmer.
2) En anden mulighed er, at oprette en IMAP-konto og bruge den som midlertidig opbevaring af dine mails. Jeg er ikke sikker på, at alle mærkater og status som 'Videresendt', 'Svaret på' osv. kommer med. Det afhænger vist af hvor man har sin IMAP-konto.
3)Endelig skulle det være muligt, at importere mails fra Windows mail til Outlook. For at få dine mails over i Windows Mail skal de først konverteres fra mbox-formatet til eml-formatet. Det kan gøres med en udvidelse der hedder 'ImportExportTools'. https://nic-nac-project.org/~kaosmos/mboximport-en.html. Derefter skal eml-filerne trækkes over i "Windows Mail preview pane".

Hvor mange mails drejer det sig om?
Hilsen Jørgen

jeje

Indlægaf jeje » man 14. mar 2011 19:42

Det kunne måske også være en mulighed at have begge programmerne kørende med Outlook til arbejdsmails og Thunderbird til private mails.

Maja

Indlægaf Maja » tors 17. mar 2011 20:46

Tak for svar.

Jørgen, tak for gode konstruktive foreslag.
Jeg er også kommet til den konklusion at skulle oprette en midlertidig konto så mine mbox formater 'oversættes' til IMAP...
Og så sende de aller-vigtigeste den vej. Lidt en pudsig måde, men en vej at gå.
Det syntes dog ikke helt at virke med mine adresse-lister.
Dog er det helt klart bedre end ikke at komme videre.... :o)
De øvrige løsninger har jeg også stødt på, men uden succes for mig.

Synes dog at det er lidt underligt at Thunderbird ikke har sig en export-løsning. Det åbner jo op for en kærkommen flexibilitet.

Og jeje, kan ikke have to programmer kørende idet hele problematikken er skabt ud fra at få en hosted exchange-løsning op at fungere... som ikke kan med andre formater end pst og IMAP formater. Men ellers også en udmærket ide.

Venligst Maja

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tors 17. mar 2011 21:04

Hej Maja

Synes dog at det er lidt underligt at Thunderbird ikke har sig en export-løsning. Det åbner jo op for en kærkommen flexibilitet.

Det skyldes nok, at pst-formatet er et lukket Microsoft-format.

Mht. til adressebøger skulle det være muligt at eksportere fra Thunderbird i LDIF-formatet. Det skulle Outlook kunne importere.
Hilsen Jørgen

Maja

Indlægaf Maja » tors 24. mar 2011 20:35

Hej.
Nu har jeg på forskellige måder forsøgt at videresende mails og deres mapper på een gang (markere alle mapper/ell. nogle mapper/ell. en håndfuld mails og trykker 'videre send') til en oprettet anden 'IMAP' adresse...hotmail....

Og de vises så alle i een og samme mail....som havde jeg samlet dem i een mail.
Dvs. de modtages ej som enkelt mails som de er afsendt.

Da det er ret mange mail det drejer sig om,
er denne vej meget tidkrævende og jeg skal sidde og skille mails fra hinanden
samt gendanne og navngive mapperne,
leder jeg stadig efter en bedre vej.

Er der nogen som kan fortælle mig hvad jeg gør galt?

Venligst Maja

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tors 24. mar 2011 20:48

Hej Maja

Jeg tror du har misforstået en IMAP-kontos egenskaber. Du kan se forskellene mellem en IMAP- og en POP-konto her: http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/POP_eller_IMAP
Men kort fortalt.
POP: Mail hentes fra mailserveren ned på din computer.
IMAP: Mail bliver på mailserveren. Du læser så at sige dine mails online.
Fordelen for dig er, at du kan flytte mails, du har modtaget via din POP-konto, over på en IMAP-konto. De bliver simpelthen uploadet til mailserveren.
Når du efterfølgende skifter mailprogram og logger ind på din IMAP-konto kan du flytte dine mails tilbage til dine gamle mailmapper på din POP-konto.
IMAP-kontoen skal du bruge som midlertidig opbevaring til du skiftet mailprogram. Hotmail understøtter vist ikke IMAP, men det gør Gmail.
Hilsen Jørgen

Maja

Indlægaf Maja » tors 24. mar 2011 21:02

:o)

Det er online at jeg har set på mine videresendte mails...og fundet dem samlet i een i stedet som mange mails....
men på hotmail, naturligvis.

Jeg prøver m gmail istedet.

jeje

Indlægaf jeje » tors 24. mar 2011 21:12

Mail'ene skal ikke videresendes, de skal trækkes med musen mellem kontiene.

kellylorry

Indlægaf kellylorry » tors 31. jan 2013 11:49

Hej,

Hvis du blot ønsker at konvertere mbox-filer til pst-filer, bør du prøve at bruge en konverter værktøj til mbox til pst.Kernel for MBOX til PST er hensigtsmæssigt værktøj, som giver præcis omdannelse af MBOX til PST-filer.

Diegosta

Indlægaf Diegosta » fre 27. jul 2018 12:37

Du kan søge i Google, jeg søgte din forespørgsel og fundet *** til MBOX til PST konverter

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 27. jul 2018 12:48

Jeg har fjernet navnet fra ovenstående indlæg, da det muligvis er spam. Der svares på et 5 år gammelt indlæg, der er tale om en ny bruger, og vedkommende skriver fra, hvad der ligner en forfalsket IP-adresse. Og endelig er brugerens mailadresse en pt-adresse.

Diegosta, hvis du er ægte, og det ikke er spam, så beklager jeg. Vi generes af spammere, og vi slår hurtigt ned på den slags. Som du kan se ovenfor, så ligner dit indlæg temmelig meget det, vi normalt ser fra spammere.
Mvh. Kim