Thunderbird & Lightning » Mailkonto

Novice

Mailkonto

Indlægaf Novice » man 2. okt 2017 08:29

Hjælp til genetablering af Mailkonto i TB ?

Kan ikke huske adgangskoden ? Nogen mulighed for at finde det ?

Skal navnet være det jeg brugte tidligere ?

Går ud fra at mail adressen er den jeg har brugt altid ?

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:56.0) Gecko/20100101 Firefox/56.0
Vedhæftede filer
ScreenShot_20171002092334.png
Venlig hilsen
Novice

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Mailkonto

Indlægaf Kim Ludvigsen » man 2. okt 2017 10:05

Navnet behøver ikke være det samme, men mailadresse og adgangskode skal være det samme.

Hvis du tidligere har brugt Thunderbird på den samme computer, kan du måske finde koden i Thunderbird:
Klik på menuen Funktioner => Indstillinger => Sikkerhed => Adgangskoder => Gemte adgangskoder. Hvis kontoen er på oversigten, så klik på Vis adgangskoder.

Ellers kan adgangskoden nulstilles, så du kan vælge en ny kode. Det kan du gøre via Yousees hjemmeside (hvis det er din "@mail.dk"-adresse):
https://mail.yousee.dk
Klik på linket Glemt login?

Bemærk, at hvis du bruger mailadressen på flere forskellige enheder - fx også en mobil - skal du have efterfølgende opdatere til den nye kode på dem.
Mvh. Kim

Novice

Indlægaf Novice » man 2. okt 2017 17:23

Tak ! Fandt adgangskoden hvor du skrev den var, og har nu forbindelse med TB.
Men hvorfor kommer mine mails nu ind på mailadressen "navn@mail.dk" => Indbakke, og ikke som tidligere i Lokale Mapper => Indbakke ?
Kan det laves så de kommer som før ?
Venlig hilsen
Novice

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs 3. okt 2017 11:05

Det er længe siden, jeg har rodet med opsætning af konti, og jeg kan simpelthen ikke huske, hvordan du kan ændre det. Vi må lige have en anden på banen.
Mvh. Kim

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tirs 3. okt 2017 11:34

Du skal sætte Thunderbird til at bruge Global indbakke. Det kan du gøre, hvis der er tale om en (eller flere) POP-konti.

Vigtigt: Først skal du flytte de meddelelser, du har modtaget i kontoen (både i din Indbakke og andre mapper), ned i mapper under 'Lokale mapper'. Ellers risikerer du, at de forsvinder, når du skifter til Global indbakke.

Når du hat flyttet meddelelserne, skal du åbne vinduet Kontoindstillinger. Klik på Serverindstillinger under kontonavnet til venstre i vinduet. Klik på knappen Avanceret til højre i vinduet. Det åbner vinduet Avancerede kontoindstillinger. Sæt mærke ud for Indbakke for en anden konto og vælg Global indbakke (Lokale mapper). Sæt flueben ud for Medtag denne konto, når der hentes nye meddelelser. Klik på OK for gemme dine valg og lukke vinduet Avancerede kontoindstillinger. Klik på OK for at lukke vinduet Kontoindstillinger. Genstart Thunderbird.

Hvis du har oprettet meddelelsesfiltre, skal du lige tjekke dem bagefter.
Hilsen Jørgen

Novice

Indlægaf Novice » tirs 3. okt 2017 15:43

Tak tak !
Dejligt at have Jer som back-up hver gang jeg har "dummet" mig.
Alt kører som det skal igen - lige nu !
Venlig hilsen
Novice