Thunderbird & Lightning » Periodevis problemer med afh. af mail på server

jens fahrendorf

Periodevis problemer med afh. af mail på server

Indlægaf jens fahrendorf » fre 10. nov 2017 10:02

Fra den 2.11 har eg haft periodevis problemer med afh af mails på server. Når jeg klikker på "Hent meddelelser" kommer der en linie i bunden:"jens@fahrendorf.dk: Tilsluttet mail.fahrendorf.dk..." Der kommer intet ind, og jeg kan se på web-mail at der er mails.
Hjælp

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/52.0.2743.116 Safari/537.36 Edge/15.15063

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Periodevis problemer med afh. af mail på server

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 10. nov 2017 10:56

Prøv at tjekke din firewall. Hvis du har fået opdateret din Thunderbird d. 2/11 kan firewallen muligvis ikke længere genkende Thunderbird.

Løsningen vil i så fald være at fjerne tilladelsen til Thunderbird i firewallen, og når du forsøger at hente mails og firewallen så kommer og beder om tilladelse, skal du give tilladelse.
Mvh. Kim

jens fahrendorf

Indlægaf jens fahrendorf » fre 10. nov 2017 13:44

Kim Ludvigsen skrev: Prøv at tjekke din firewall. Hvis du har fået opdateret din Thunderbird d. 2/11 kan firewallen muligvis ikke længere genkende Thunderbird.

Løsningen vil i så fald være at fjerne tilladelsen til Thunderbird i firewallen, og når du forsøger at hente mails og firewallen så kommer og beder om tilladelse, skal du give tilladelse.

Jeg har nu kæmpet med sagen. Jeg har Norton på min pc, og da jeg havde lidt problemer har jeg haft fat i Norton support. De tjekkede at win-firewall er slået fra og det samme med win-defender. Så blev norton firewall og auto protect slået fra. Intet kunne hentes. Endelig er norton helt fjernet fra PC det hjalp heller ikke - nu er det geninstalleret. Jeg har stadig ikke kunnet hente fra min web-mail siden i går.

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 10. nov 2017 14:15

Øv, det havde været nemmere, hvis du fik en fejlmeddelelse.

Hvad sker der, hvis du prøver at sende en mail? Afsendelse og hentning af mail fungerer uafhængigt af hinanden, så det kunne være rart at vide, om afsendelse virker.

Kan dit webhotel risikere at have ændret på sin opsætning? Det vil i så fald typisk være en ændring af sikkerhedsindstillingerne. Dette burde dog udløse en fejlmeddelelse, men prøv alligevel at tjekke supportsiderne på dit webhotel for at se, om din opsætning svarer til den angivne.
Mvh. Kim

jens fahrendorf

Indlægaf jens fahrendorf » fre 10. nov 2017 16:09

Afsendelse virker fint, men da bruger jeg en anden server (Altibox) - til gengæld er ALLE mails nu hentet ind - uden at jeg kan sige hvordan/Hvorfor. Jeg har skrevet til PI-WEB som er min host for domæne. Det pudsige er, at det har været ca hver anden dag siden 2.11 at der er hentet/ikke har kunnet hentes... mystisk....

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 10. nov 2017 16:31

Ok, det tyder på et problem med mailserveren eller forbindelsen til mailserveren. Hvis du benytter en trådløs forbindelse, så prøv at bruge et kabel, hvis du oplever problemet igen.
Mvh. Kim