Thunderbird & Lightning » mails forsvinder

BjornEnemark

mails forsvinder

Indlægaf BjornEnemark » man 18. dec 2017 13:57

Jeg har flere gange på det sidste været ude for, at en mail er forsvundet: dens header-oplysning i mappelisten er ok, men når jeg klikker på den, så kommer en helt anden mail frem. Den mail, der skulle have været vist, er ikke til at finde.
Det er den samme forkerte mail, som kommer frem i 5 tilfælde, dér hvor den hører hjemme + fire mere, dvs. at jeg har tabt fire mails. Har nogen været ude for noget lignende??
Ja, det er en usystematisk fejlmelding. Det er ikke et problem, som jeg kan fremkalde. Det kan selvfølgelig skyldes samspillet med IMAP-serveren på Jubii-mail (en fejl hos Jubii?), måske i forbindelse med at jeg flytter mails til andre mapper.
Jeg har nu prøvet at indlæse Thunderbirds fil for den pågældende mappe (den uden .msf) og teksten til den forkerte mail ligger der flere gange, dog ikke 5, kun 3 gange.
Jeg har brugt Thunderbird i mange år og aldrig haft den slags problemer før.

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:57.0) Gecko/20100101 Firefox/57.0

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Re: mails forsvinder

Indlægaf Jørgen Rasmussen » man 18. dec 2017 14:21

Du kan prøve at reparere mappen, du har problemer med.
Højreklik på mappen og vælg Egenskaber. Klik på 'Reparer mappe'. Genstart Thunderbird.
Hvis det ikke hjælper at reparere mappen, kan du slette den tilhørende fil med filendelsen .msf. Slet kun filen med filendelsen .msf.
Thunderbird skal være afsluttet, når du sletter filen.
Hilsen Jørgen

BjornEnemark

Re: mails forsvinder

Indlægaf BjornEnemark » man 18. dec 2017 15:16

Det hjalp at reparere mappen! Mange tak!
Det virker nu som lidt af en fusker-løsning, en officiel knap, som siger: der er en fejl et sted, vi ved ikke rigtigt hvorfor, men hvis du gør sådan her, så forsvinder den.