Thunderbird & Lightning » kan ikke modtage mail

Leif Hansen

kan ikke modtage mail

Indlægaf Leif Hansen » man 12. mar 2018 14:33

Hej jeg har instaleret Thunderbird som mail program kan godt skrive mail men ikke modtage mail, når jeg ser på min webmail så er der mail til mig men er ikke kommet på thunterbird hvad er problemet
med venlig hilsen
Leif Hansen

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/64.0.3282.186 Safari/537.36

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: kan ikke modtage mail

Indlægaf Kim Ludvigsen » man 12. mar 2018 15:23

Hej Leif

Får du en fejlmeddelelse, når du prøver at hente mails? I så fald, gengiv fejlmeddelelsen her. Prøv også at holde øje med, hvad der står i statuslinjen nederst i Thunderbird, når du prøver at hente mails - teksten der kan måske også hjælpe os med at forstå, hvad der går galt.

Tjek, om du har et sikkerhedsprogram, der blokerer Thunderbird eller bestemte porte. Afsendelse og modtagelse af mails er reelt to forskellige ting, så et sikkerhedsprogram kan godt blokere for den ene og ikke den anden. Af samme årsag kan der også være en forkert opsætning af den ene og ikke den anden, men i det tilfælde vil du normalt få en fejlmeddelelse.
Mvh. Kim

Simon.

Re: kan ikke modtage mail

Indlægaf Simon. » tirs 27. mar 2018 13:45

Har tidligere brugt Thunderbird og problemet lyder alt for bekendt! Mit bud er at din mail ikke er opsat/forbundet korrekt til serveren, hvorfor du ikke kan modtage mails.

Jeg har selv prøvet at kunne sende mails, uden at kunne modtage (og omvendt). Typisk er det pga. opsætningen af de indgående/udgående indstillinger.