Thunderbird & Lightning » imap.gmail.com (forbindelsesproblemer)

moonwheel
 
Indlæg: 28
Tilmeldt: søn 20. maj 2018 09:54

Re: imap.gmail.com (forbindelsesproblemer)

Indlægaf moonwheel » tirs 22. maj 2018 19:36

Hej Kim.
Så kom problemet igen. Jeg slog tilladelserne til. Lukkede og åbnede Thunderbird. Problemet blev IKKE løst. Øv. :-(
Mvh, Jens

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 11709
Tilmeldt: lør 5. mar 2005 22:45

Re: imap.gmail.com (forbindelsesproblemer)

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs 22. maj 2018 19:42

Hej Jens

Jeg er desværre på bar bund. Det er meget underligt, at problemet kun er der sporadisk.
Mvh. Kim

moonwheel
 
Indlæg: 28
Tilmeldt: søn 20. maj 2018 09:54

Re: imap.gmail.com (forbindelsesproblemer)

Indlægaf moonwheel » tirs 22. maj 2018 19:47

Hej Kim,

Tja, men du skal have 1.000 tak for al hjælpen så langt.

Hvis jeg ikke finder en løsning, så bliver jeg DESVÆRRE nok nødt til at bruge Win 10 Mail til mine gmail konti. Øv igen. :-(

Mvh, Jens

moonwheel
 
Indlæg: 28
Tilmeldt: søn 20. maj 2018 09:54

Re: imap.gmail.com (forbindelsesproblemer)

Indlægaf moonwheel » ons 23. maj 2018 07:57

Godmorgen Kim.

Har lige fundet ud af, at selv om Thunderbird "viser", at den henter fra mine gmail konti, så henter den 9 ud af 10 gange intet (det kommer fint ind på Win 10 Mail).
Stadig ingen problemer med Stofa Mail m.m.

Kan man installerer Thunderbird "oven i" den eksisterende uden tab af e-mails, eller findes der er er et "reparationsværktøj" til Thunderbird.

Mvh, Jens

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 11709
Tilmeldt: lør 5. mar 2005 22:45

Re: imap.gmail.com (forbindelsesproblemer)

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 23. maj 2018 10:49

Du kan sagtens installere Thunderbird oven i den eksisterende Thunderbird - du behøver ikke engang at fjerne den gamle version først. Dine mails osv. berøres ikke. Men det vil kun rette fejl i selve programmet.
Mvh. Kim

moonwheel
 
Indlæg: 28
Tilmeldt: søn 20. maj 2018 09:54

Re: imap.gmail.com (forbindelsesproblemer)

Indlægaf moonwheel » ons 23. maj 2018 11:08

Hej Kim.

Jeg har nu stort set testet alt mht. Thunderbird.

Jeg vil nu se om jeg kan få alle mine e-mail konti til at virke i en anden e-mail klient.

Kan du anbefale en e-mail klient der er værd at forsøge sig med?

Mvh, Jens

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 11709
Tilmeldt: lør 5. mar 2005 22:45

Re: imap.gmail.com (forbindelsesproblemer)

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 23. maj 2018 11:14

Jeg har ikke erfaringer med andre programmer end Thunderbird og webmail. Thunderbird virker normalt fortræffeligt, men der er jo så et eller andet, der driller hos dig.
Mvh. Kim

moonwheel
 
Indlæg: 28
Tilmeldt: søn 20. maj 2018 09:54

Re: imap.gmail.com (forbindelsesproblemer)

Indlægaf moonwheel » ons 23. maj 2018 12:02

Jeg har geninstalleret Thunderbird, men det løste ikke problemet.

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 11709
Tilmeldt: lør 5. mar 2005 22:45

Re: imap.gmail.com (forbindelsesproblemer)

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 23. maj 2018 12:11

Det tyder på, at problemet enten er i dine indstillinger, eller at du har noget andet på computeren, der driller.
Mvh. Kim

moonwheel
 
Indlæg: 28
Tilmeldt: søn 20. maj 2018 09:54

Re: imap.gmail.com (forbindelsesproblemer)

Indlægaf moonwheel » ons 23. maj 2018 15:04

Jo, men hvordan i alverden opstår sådan noget. Det hele har virket OK i flere år og jeg har ikke pillet ved nogen af indstillingerne.
Jeg håber din bekndt med viden om certifikater kommer på banen. Det er vist det eneste der ikke er prøvet endnu.

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 11709
Tilmeldt: lør 5. mar 2005 22:45

Re: imap.gmail.com (forbindelsesproblemer)

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 23. maj 2018 15:51

Det er lidt svært at gennemskue, hvad der går galt. Dels fordi fejlen kun er sporadisk, og dels fordi der tilsyneladende er tale om forskellige problemer/fejl. Jørgen har sikkert læst med, og når han ikke har budt ind, er han nok på lige så bar bund som mig.

Du kan starte med at sikre, at dine serverindstillinger til kontoen er som beskrevet her:
https://support.mozilla.org/da/kb/konto ... re#w_gmail

Og så kan du prøve at gennemgå indstillingerne til dit sikkerhedsprogram (Bullguard og hvad du ellers har af den slags). Du skal lede efter indstillingerne der har noget at gøre med at kontrollere sikre forbindelser og/eller indstillinger, der har med mail at gøre.

Du har ganske vist prøvet at lukke Bullguard, men nogle sikkerhedsprogrammer har det med at køre, selvom de er blevet "lukket", så du kan ikke være sikker på, at det er nok at lukke Bullguard. Hvis det er Bullguard, der driller, kan det rettes i indstillingerne i Bullguard.

Hvis du ikke finder noget, og hvis det ikke hjælper at tilrette serverindstillingerne, så fortæl lige, hvilken udgave af Bullguard, du benytter, og om du benytter andre sikkerhedsprogrammer, som fx en firewall.
Mvh. Kim

moonwheel
 
Indlæg: 28
Tilmeldt: søn 20. maj 2018 09:54

Re: imap.gmail.com (forbindelsesproblemer)

Indlægaf moonwheel » ons 23. maj 2018 16:31

Hej Kim.

Tak. Så er der noget at gå i gang med (igen). :-)

Mvh, Jens

moonwheel
 
Indlæg: 28
Tilmeldt: søn 20. maj 2018 09:54

Re: imap.gmail.com (forbindelsesproblemer)

Indlægaf moonwheel » søn 27. maj 2018 11:21

Hej Kim.

Efter diverse rettelser har Thunderbirtd nu i 3 dage kørt 100% OK, så jeg vover at sige, at problemet er løst. :-)

Det var helt klart din sidste link der løste problemet.
Jeg havde ikke tænkt på at kontrollere indstillinger under gmail.
Jeg ved ikke hvorfor (jeg har ikke pillet ved noget), men for begge mine gmail konti var både POP3 og IMAP slået til.

For den 3. gmail jeg oprettede som forsøg, stod den til IMAP, selv om jeg oprettede den som POP3, så det var nok derfor, at den virkede på alle mine enheder.

Jeg fik en større Win 10 opdatering (1803) for et stykke tid siden. Måske er det den der har ændret POP3 og IMAP ! ! !

Atter en gang 1.000 tak for hjælpen.

De bedste hilsener, Jens

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark
 
Indlæg: 11709
Tilmeldt: lør 5. mar 2005 22:45

Re: imap.gmail.com (forbindelsesproblemer)

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn 27. maj 2018 19:27

Hej Jens

Rart at det lykkedes. Tak for tilbagemeldingen!
Mvh. Kim