Thunderbird & Lightning » gemmer ikke i sendt post

Gæst

gemmer ikke i sendt post

Indlægaf Gæst » man 2. jul 2018 16:12

TRYCREATE - FOLDER doesn't exixt. (FAILURE)

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/67.0.3396.87 Safari/537.36

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: gemmer ikke i sendt post

Indlægaf Kim Ludvigsen » man 2. jul 2018 16:22

Hej gæst (Anette)

Jeg havde fokuseret på den anden fejlmeddelelse i din e-mail. Med denne fejlmeddelelse bliver jeg mindet om, at en anden havde samme problem i går:
viewtopic.php?f=2&t=12842

Løsningen er at omdirigere sendte mails i kontoindstillingerne til mappen Sendte mails. Hvis du ikke har en mappe med det navn, så omdøb mappen Sendte e-mails til Sendte mails.

Sig til, hvis du har brug for hjælp til at finde muligheden i kontoindstillingerne.
Mvh. Kim

styrbjorn

Indlægaf styrbjorn » tirs 3. jul 2018 08:27

Kim Ludvigsen skrev: Hej gæst (Anette)

Jeg havde fokuseret på den anden fejlmeddelelse i din e-mail. Med denne fejlmeddelelse bliver jeg mindet om, at en anden havde samme problem i går:
viewtopic.php?f=2&t=12842

Løsningen er at omdirigere sendte mails i kontoindstillingerne til mappen Sendte mails. Hvis du ikke har en mappe med det navn, så omdøb mappen Sendte e-mails til Sendte mails.

Sig til, hvis du har brug for hjælp til at finde muligheden i kontoindstillingerne.

Hej Kim.
Gider du sende en "fingeren-i-bogen" opskrift på rettelsen til mig?

Med venlig hilsen
Jens Stürup (Firefox & Thunderbird)
PS: Der er et problem med at gå på netbank hos f.eks. hos Lån & Spar. Indtil videre klarer jeg det ved at bruge Edge til opgaven.

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tirs 3. jul 2018 09:14

Jeg mener, at Gmail selv anbringer en kopi af den afsendte mail i mappen Sendte mails. Det skulle derfor ikke være nødvendigt at sætte Thunderbird til at gemme en kopi også.

Jeg er ikke sikker, men jeg har en fornemmelse af, at Gmail har ændret navnet på mappen fra Sendte e-mails til Sendte mails. Når Thunderbird så prøver at anbringe en kopi af meddelelsen i mappen Sendte e-mails, får man en fejlmeddelelse.
Hilsen Jørgen

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs 3. jul 2018 09:46

Hej Jens

Får du en fejlmeddelelse i Lån & Spar Bank? Det kan være en udvidelse, der driller, prøv at deaktivere dem alle.

Min mor bruger Lån & Spar Bank, og hun har ikke problemer med at komme i banken. Jeg bruger Nykredit, og der virker det ikke at underskrive med NemID, før jeg har deaktiveret udvidelsen Disable HTML5 Autoplay.
Mvh. Kim

Gæst

Indlægaf Gæst » tirs 3. jul 2018 12:23

Tak Kim, jeg har begge mapper -tror jeg måske er kommet til at ignorere et par gange den bad om lov til at lave ændring på computer... ? kan jeg evt. installere en opdatering ?
mange hilsner Annette

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs 3. jul 2018 12:45

Hej Annette

Det er ikke muligt at klare problemet med en opdatering. Problemet skyldes sikkert en navneændring hos Google, som Jørgen nævner.

Hvis du vil hjælpe os, så vi bedre kan hjælpe andre, kan du i første omgang prøve at indstille Thunderbird til ikke at gemme sendte mails. Hvis Jørgen gætter rigtigt, bør sendte mails stadig blive gemt, fordi Google gemmer dem.

Det gøres således:
Klik på menuknappen.
Hold musemarkøren over Indstillinger, og klik så på Kontoindstillinger på undermenuen.
Klik på Kopier og mapper i oversigten til venstre.
Fjern markeringen ud for Anbring en kopi i.
Luk indstillingsvinduet, og prøv at sende en test-mail (evt. til mig) for at se, om den gemmes i mappen Sendte mails.
Meld herefter tilbage, om den sendte mail blev gemt.

Hvis det er for besværligt (og hvis mailen ikke gemmes), så kan du i stedet på samme indstillingsside sætte mærke ud for Andet og så vælge mappen Sendte mails i rullemenuen til højre herfor.
Mvh. Kim

Gæst

Indlægaf Gæst » ons 4. jul 2018 17:12

Gæst skrev:
Kim Ludvigsen skrev: Hej Annette

Det er ikke muligt at klare problemet med en opdatering. Problemet skyldes sikkert en navneændring hos Google, som Jørgen nævner.

Hvis du vil hjælpe os, så vi bedre kan hjælpe andre, kan du i første omgang prøve at indstille Thunderbird til ikke at gemme sendte mails. Hvis Jørgen gætter rigtigt, bør sendte mails stadig blive gemt, fordi Google gemmer dem.

Det gøres således:
Klik på menuknappen.
Hold musemarkøren over Indstillinger, og klik så på Kontoindstillinger på undermenuen.
Klik på Kopier og mapper i oversigten til venstre.
Fjern markeringen ud for Anbring en kopi i.
Luk indstillingsvinduet, og prøv at sende en test-mail (evt. til mig) for at se, om den gemmes i mappen Sendte mails.
Meld herefter tilbage, om den sendte mail blev gemt.

Hvis det er for besværligt (og hvis mailen ikke gemmes), så kan du i stedet på samme indstillingsside sætte mærke ud for Andet og så vælge mappen Sendte mails i rullemenuen til højre herfor.

FRA Annette:
det virker :-) tusind tak Kim og Jørgen :-)

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons 4. jul 2018 17:22

Dejligt! Tak for tilbagemeldingen, nu ved vi så, at man bare kan bede Thunderbird om ikke at gemme sendte mails, næste gang vi bliver præsenteret for problemet.
Mvh. Kim