Thunderbird & Lightning » Linieafstand

Jørgen Land Truelsen

Linieafstand

Indlægaf Jørgen Land Truelsen » fre 3. aug 2018 06:50

Hej Kim.
Jeg vil gerne ændre linieafstanden, når jeg skriver en ny mail. Det kan jeg godt, men hvordan får jeg gemt indstillingen til næste gang. M.v.h. Jørgen.

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/64.0.3282.140 Safari/537.36 Edge/17.17134

Kim Ludvigsen
MozillaDanmark

Re: Linieafstand

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre 3. aug 2018 07:01

Hej Jørgen

For lige at være helt sikker på, at vi snakker om det samme, så fortæl lige, hvilken linjeafstand du mener. Er det ved nyt afsnit, eller er det mellem linjerne i et langt afsnit? Fortæl også lige, hvordan du ændrer afstanden manuelt, når du skriver en mail.
Mvh. Kim

Jørgen Land Truelsen

Indlægaf Jørgen Land Truelsen » fre 3. aug 2018 11:14

Kim Ludvigsen skrev: Hej Jørgen

For lige at være helt sikker på, at vi snakker om det samme, så fortæl lige, hvilken linjeafstand du mener. Er det ved nyt afsnit, eller er det mellem linjerne i et langt afsnit? Fortæl også lige, hvordan du ændrer afstanden manuelt, når du skriver en mail.

Det er afstanden der er for stor, nå jeg laver ny linie.
Hvis jeg først klikker på symbolet 3prikker og 3 streger og dernest på pil til venstre og 4 streger, så er linieafstanden perfekt. Men hvordan gemmer jeg indstillingen?

Jørgen Rasmussen
MozillaDanmark

Geografisk sted: Aarhus

Indlægaf Jørgen Rasmussen » fre 3. aug 2018 11:22

Hvis Thunderbird indsætter et nyt afsnit i stedet for en ny linje, når du trykker på Enter-tasten, kan du ændre indstillingen for afsnitsformat.

Åbn vinduet Indstillinger. Klik på Redigering -> Generelt. Fjern fluebenet ud for indstillingen "Benyt afsnitsformat som standard i stedet for formatet for almindelig tekst". Klik på OK for at lukke vinduet Indstillinger.
Hilsen Jørgen

Jørgen Land Truelsen

Indlægaf Jørgen Land Truelsen » lør 4. aug 2018 00:02

Jørgen Rasmussen skrev: Hvis Thunderbird indsætter et nyt afsnit i stedet for en ny linje, når du trykker på Enter-tasten, kan du ændre indstillingen for afsnitsformat.

Åbn vinduet Indstillinger. Klik på Redigering -> Generelt. Fjern fluebenet ud for indstillingen "Benyt afsnitsformat som standard i stedet for formatet for almindelig tekst". Klik på OK for at lukke vinduet Indstillinger.

Tusind tak